۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۹۳۴۸۴
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

مباهله دلیلی بر حقانیت اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ‌ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با اشاره به اهمیت روز مباهله گفت:‌ ‌مباهله دلیلی بر حقانیت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) و روز پیروزی حق بر باطل است،‌ به علاوه این امر نشانگر این است که امام علی(ع) جان و روح پیامبر اکرم(ص) است،‌ چرا که پیامبر اکرم(ص) گفته ما جان‌های خود را برای مباهله می‌آوریم.
روز مباهله

حجت‌الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، به مناسبت روز مباهله با استفاده از آیات قرآن گفت:‌ آیه 59 سوره آل عمران در روز مباهله نازل شد، خداوند متعال ‌در این آیه مثل حضرت عیسی(ع) را مانند حضرت آدم(ع) دانست که او نیز از خاک آفریده شده،‌ در آیه 60 نیز این امر را حق دانسته است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در ادامه افزود: حق دانستن این‌که حضرت عیسی(ع) نیز همچون حضرت آدم(ع) است و تقدیس و برتری خاص دیگری ندارد برای مسیحیان که عیسی(ع) را فرزند خداوند می‌دانستند بسیار سخت بود،‌ بنابراین آنان این امر را نپذیرفتند و مقابل آن به موضع گیری پرداختند.

 

وی سپس به آیه مباهله اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به آیه 61 سوره آل عمران هر کس که می‌خواهد درباره آفرینش عیسی(ع) با پیامبر اکرم(ص)مجادله کند، باید قرار مباهله بگذارند،‌ به این معنی که دور هم جمع شوند و بر کسی که دروغگو است نفرین کنند.  

 

حجت‌الاسلام عباسی ادامه داد:‌ پیامبر اکرم(ص)در روز مباهله تنها امام علی(ع)، امام حسن و امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) را به همراه بردند و مسیحیان با این کار دریافتند که پیامبر اکرم(ص) برحق است زیرا اگر برحق نبود افراد نزدیک خود را برای مباهله نمی‌آورد،‌ بنابراین آنان از مباهله صرف نظر کردند.

 

وی با بیان این‌که مباهله دلیلی بر حقانیت پیامبر اکرم(ص) است ابراز داشت: ‌مباهله دلیلی بر حقانیت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) است،‌ به علاوه این امر نشانگر این است که امام علی(ع) جان و روح پیامبر اکرم(ص) است، ‌چرا که پیامبر اکرم(ص) گفته ما جان‌های خود را برای مباهله می‌آوریم.

 

این کارشناس دینی روز مباهله را روز یادآوری پیروزی حق بر باطل دانست و اظهار داشت: روز مباهله روز پیروزی حق بر باطل است،‌ زیرا در این روز اهل بیت(ع) در مقابل یک جریان مخالف قرار می‌گیرند و آن جریان جرأت مباهله با آنان را پیدا نمی‌کنند،‌ یعنی در این روز مسیحیان نیز حقانیت و عظمت اهل بیت(ع) را پذیرفته‌اند.

 

حجت‌الاسلام عباسی در پایان گفت:‌ یادآوری روز مباهله، یادآوری عظمت و بزرگی این روز و اهل بیت(ع) است، اعمال و دعاهایی نیز برای این روز وارد شده که در مفاتیح الجنان موجود است./955/302/ب3

ارسال نظرات