۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۲۹۳۴۹۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

پیام بزرگ مباهله تثبیت جایگاه اهل‌بیت و همراهان پیامبر اکرم است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در آستانه فرا رسیدن روز مباهله پیامبر اسلام(ص)، پیام بزرگ مباهله را تثبیت جایگاه کسانی عنوان کرد که در معیت پیامبر اکرم(ص) به مباهله رفته بودند.
حجت الاسلام سروستاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر صبح امروز در جمع شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر با اشاره به شکست مخالفان پیامبر اسلام(ص) در مباهله گفت: مباهله دارای این پیام بزرگ برای پیروان دین مبین اسلام است که با خود بیندیشند جایگاه کسانی که در معیت پیامبر(ص) به مباهله رفته بودند و حق و حرمت آنها در چه حدی است.

 

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: استمرار و توسعه راه الهی که پیامبر اسلام(ص) آغاز کرد به وسیله جمعی که با ایشان در مباهله حضور داشتند امکان‌پذیر است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تأکید کرد: اگر مسلمانان دنبال نجات و رستگاری باشند باید آل پیامبر(ص) را بشناسند و به استناد این واقعه تاریخی حرمت آنها را حفظ کنند و از سیره و روش زندگی آنان درس بگیرند.

 

وی افزود: بعد از رحلت پیامبر (ص) شاهد آغاز یک مسیر انحرافی بودیم که سبب ایجاد شکاف بین صحابه شد و مشکلاتی را در این رابطه برای جهان اسلام پدید آورد.

 

حجت‌الاسلام سروستانی اظهار داشت: از واقعه مباهله این نتیجه استنباط می‌شود که مهم‌ترین محوری که بعد از آشنایی و توسل و تملک به قرآن کریم سبب تأمین سعادت بشریت می‌شود تبعیت از ثقل دوم یعنی عترت پیامبر(ص) است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: عترت پاک پیامبر اسلام(ص) به‌ عنوان دژ محکمی برای پایداری و بقای ارزش‌های دین مبین اسلام است و دوری از دو محور قرآن کریم و عترت موجب انحراف و مشکلات زیادی خواهد شد./846/202/ب2

ارسال نظرات