۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۹۳۵۰۶

تشریح برنامه‌های ستاد اعزام دانش‌آموزی به مناطق جنگی جنوب و غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس قرارگاه ستاد راهیان نور سپاه سیدالشهدا استان تهران در نشست خبری به تشریح برنامه‌های ستاد اعزام دانش‌آموزی به مناطق جنگی جنوب و غرب کشور پرداخت.
زنگنه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرهنگ عبدالرضا زنگنه رییس قرارگاه ستاد راهیان نور سپاه سیدالشهدا استان تهران پیش از ظهر امروز در نشست خبری راهیان نور دانش‌آموزی که در سپاه سیدالشهدا استان تهران برگزار شد، گفت: همه هدف ما برای اعزام دانش آموزان یادآوری فرهنگ جهاد است.

 

وی افزود: طی 5 سال گذشته بیش از 100 هزار دانش‌آموز از منتهی‌الیه خوزستان تا آذربایجان در مرز ایران و عراق به مناطق جنگی اعزام داشتیم که تا امروز حتی یک دانش‌آموز ضربه‌ای ندید و همه به سلامت رفته و بازگشتند.

 

رییس قرارگاه ستاد راهیان نور سپاه سیدالشهدا استان تهران عنوان کرد: هدف از این اعزام‌ها آشنایی دانش‌آموزان با هدف ارزش‌های دفاع مقدس، ایثارگری و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران است.

 

زنگنه بیان داشت: راهیان نور دانش‌آموزی عملیات بزرگ فرهنگی است که ما هر ساله اثرگذاری آن را می‌بنیم.

 

وی اظهار داشت: هر ساله یک میلیون دانش‌آموز اعزام به مناطق جنگی می‌شوند که در سال جاری سهم سپاه سیدالشهدا استان تهران 40 هزار دانش‌آموز است که باید حدود 82 سفر را داشته باشند.

 

رییس قرارگاه ستاد راهیان نور سپاه سیدالشهدا استان تهران افزود: اعزام‌ها با مشارکت اداره آموزش و پرورش است که مسؤولیت آن با سپاه و جانشین آن آموزش و پرورش است، دانش‌آموزان در غرب طی 3 روز از مناطق جنگی مرصاد، بازی‌دراز، قصرشرین و سر پل ذهاب و در جنوب طی 5 روز از اروند، فتح‌المبین، هویزه و مناطق دیگر بازدید می‌کنند.

 

زنگنه ابراز کرد: معرفی الگوهای ایثارگری و تبیین شیوه جنگ نرم طی مراسم معنوی و مسابقات فرهنگی در اردوی راهیان نور انجام می‌گیرد در پایان هر استان میزبان یک رزمایش فرهنگی و رزمی با نشانی از جنگ، جبهه و جهاد برای دانش‌آموزآن دارد.

 

وی افزود: اعزام ها در سال جاری طی 5 مرحله  که  2 دو مرحله آن در غرب و 3 مرحله آن در جنوب است مرحله اول از  15 مهر تا 11 آبان، مرحله دوم از 12 آبان تا 30 آبان، مرحله سوم  از 15 آذر تا 28 آذر، مرحله 4 از 11 بهمن تا 1 اسفند، مرحله 5 از 1 اسفند تا 15 اسفند است.

 

رییس قرارگاه ستاد راهیان نور سپاه سیدالشهدا استان تهران اظهار داشت: نخستین مرحله امروز از رباط کریم بوده که با حضور مسؤولان منطقه کاروان 6 اتوبوسی اعزام شدند، همچنین امسال برای اولین مرتبه دختران را به غرب اعزام می‌کنیم.

 

زنگنه بیان داشت: اعزامها در غرب به دلیل محل ارودگاهی 300 نفر اما در منطقه جنوب بین 400 تا 450 نفر است اعزام به غرب سومین سال اما برای دختران اولین بار است.

 

وی گفت: در این اعزام‌ها همه مسؤولان شهرستان دخیل هستند شهرداران، خود دانش‌آموزان و سپاه هر کس سهم خود را می‌دهد در هر اتوبوسی مدیران همان مدرسه به عنوان مسؤول اعزام می‌شوند، در هر اتوبوسی روحانی کاروان وجود دارد که مسائل شرعی و عرفی را بیان می‌کنند همچنین راوی‌های جنگ نیز وجود دارد که مناطق جنگ را تشریح می‌کنند.

 

رییس قرارگاه ستاد راهیان نور سپاه سیدالشهدا استان تهران بیان داشت: در هر اتوبوس افرادی برای حفظ امنیت قرار داده شده است، ایمنی اتوبوس‌ها را پلیس راه تایید می‌کند، رانندگان چک می‌شوند، پزشک، پرستار، آتشنشانی نیز همراه کاروان‌ها وجود دارد.

 

سرهنگ زنگنه در پایان خاطرنشان کرد: همه ما بدهکار شهدا هستیم اگر بتوانیم در آشنایی دانش‌آموزان در رابطه با فرهنگ شهادت ایثار کاری کرده باشیم شاید خدمتی به شهدا باشد./807/202/ب1

ارسال نظرات