۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۹۳۵۶۶

چند خبر کوتاه از قزوین

خبرگزاری رسا ـ قدردانی حوزه علمیه قزوین از مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین، تأکید استاندار قزوین بر راه‌اندازی ستاد دائمی شئونات فرهنگی و اعزام 14 پیرغلام قزوین به همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی شیراز از عناوین اخبار کوتاه قزوین است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام عباس افشار، مدیر روابط عمومی ومدیر حوزه ریاست مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین از مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین و همکاران واحد تولید و خبر این رسانه در استان قدردانی کرد.

 

حجت‌الاسلام افشار در ادامه تصریح کرد: حوزه علمیه قزوین و دیگر مدارس علمیه  این شهر با تلاش‌های ارزشمند و ماندگار؛ امروز به عنوان یکی از حوزه‌های مهم و تاثیرگذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

 

شناسایی مدارس قدیمی به کمک رسانه ملی و دیگر اصحاب رسانه میسر است

این مسئول خاطرنشان کرد: مدارس حوزه علمیه که در این استان از حضور طلاب نمونه و موفق وهم‌چنین از حضور اساتید، علما و روحانیون بهره می‌گیرد توانسته بسیاری از طلاب نمونه و نخبه را معرفی کند.

 

وی افزود: شناسایی مدارس قدیمی که زمانی از حضور علمای ارزشمند این استان بهره گرفته به کمک رسانه ملی و دیگر اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها میسر است.

 

مدیر حوزه ریاست مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین با قدردانی وسپاس فراوان از شبکه استانی مرکز قزوین نسبت به انعکاس برنامه‌ها و اخبار حوزه علمیه خاطرنشان کرد: خوشبختانه مدیرکل صدا وسیمای مرکز قزوین با درایت و مدیریت خود در این شبکه استانی و بهره گرفتن از سال‌ها تجربه مدیریتی در شبکه‌های مختلف رسانه ملی به خوبی توانسته شبکه استانی مرکز قزوین را به یکی از شبکه‌های موفق  در کشور معرفی کند.

 

حجت‌الاسلام افشار در پایان ضمن قدردانی از همکاران واحد تولید و خبر شبکه استانی مرکز قزوین گفت: خوشبختانه همکاران و خبرنگاران و تصویربرداران زحمتکش در شبکه استانی توانسته‌اند اخبار و برنامه‌های مختلف مدارس حوزه علمیه استان را به خوبی وهنرمندانه انعکاس دهند.

 

راه اندازی ستاد دائمی شئونات فرهنگی در قزوین

مرتضی روزبه روز گذشته (14 مهر) در نشست ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی استان بر ساماندهی مراسم عزاداری‌ها و ضرورت تشکیل ستاد دائمی در این خصوص تاکید کرد و گفت: برنامه دشمن ایجاد انحراف در اعتقادات دینی به ویژه عزاداری‌ها است و فعال بودن ستاد دائمی در این خصوص می تواند ضمن ساماندهی برنامه‌های مذهبی، جلوی بسیاری از انحراف‌ها را بگیرد.

 

استاندار قزوین با بیان این‌که دشمن موشکافانه و به صورت دائمی در پی تحریف ارزش‌های اسلامی به ویژه واقعه عاشوراست، افزود: فعالیت دشمن در این زمینه به صورت دائمی است و نمی‌توان فقط به صورت مقطعی با آن‌ها مقابله کرد.

 

روزبه با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب در زمینه‌های مختلف خاطرنشان کرد: واردات فرهنگ زندگی غربی متأسفانه بسیار خطرناک و به صورت اصولی و برنامه‌ریزی انجام می‌شود و نمی‌توان تنها با تکیه بر ارگان‌های دولتی این معضل را برطرف کرد، بنابراین ستاد دائمی شئونات فرهنگی باید متشکل از جوانان با انگیزه با دغدغه‌های دینی باشد.

 

برگزاری با شکوه عزاداری سید و سالار شهیدان به دور از خرافه و بیان صحیح واقعه کربلا در مجالس موضوعی بود که اعضای ستاد بر توجه بیشتر به این موارد تاکید داشتند.

 

اعزام 14 پیرغلام قزوین به همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی شیراز

14 نفر از پیرغلامان حسینی استان قزوین صبح امروز به همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی در شیراز اعزام شدند.

 

این نفرات مداحان و نوحه‌خوانان مطرح استان قزوین هستند که بعد از سنجش و ارزیابی به عنوان منتخبان این استان به همایش بین‌المللی پیرغلامان شیراز اعزام شدند.

 

مسئول اطلاع‌رسانی صدا و سیما مرکز قزوین در حاشیه این اعزام اظهار کرد: هم‌چنین مستند رادیویی «پیر غلام» تهیه شده در شبکه استانی صدای مرکز قزوین به عنوان اثری فاخر به جشنواره بین‌المللی پیرغلامان حسینی در شیراز راه یافت و به عنوان اثر شایسته تقدیر شناخته شد.

 

حسن اکبری ادامه داد: این مستند نگاهی به زندگی استاد علی‌محمد کریم‌خانی صاحب اثر معنوی و ماندگار «آمدم ای شاه پناهم بده» اختصاص دارد که در این مستند رادیویی قطعاتی از آواهای معنوی استاد کریم‌خانی، دلایل گرایش وی به مداحی و معرفی استادان و مشوقان وی گنجانده شده است.

 

وی عنوان کرد: مستند رادیویی «پیر غلام» به تهیه‌کنندگی ابراهیم طاهری‌کیا به مدت 25 دقیقه در شبکه استانی صدای مرکز قزوین تهیه و تولید شد.

 

همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی از 13 تا 17 مهرماه به میزبانی استان فارس در شهرستان‌های لارستان و شیراز برگزار می‌شود./955/203/ب2

ارسال نظرات