۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۹۳۶۰۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

خانواده مهم‌ترین زیر ساخت تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش مهم خانواده در جامعه گفت: خانواده مهم ترین و اصلی ترین زیر ساخت تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه است.
حجت الاسلام يعقوبي - همايش فرهنگي ولايت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در همایش بصیرتی فرهنگی ولایت که به مناسبت روز گرامیداشت خانواده به همت سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: افزون بر این که خانواده نخستین و مهم ترین رکن هر جامعه محسوب می شود، در جامعه اسلامی ارزش و جایگاه این نهاد بسیار افزایش می یابد.

 

وی با بیان اینکه خانواده مهم‌ترین و اصلی ترین زیرساخت تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه دینی است، افزود: رهبر معظم انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی موضوع سبک زندگی اسلامی را مطرح کردند که بهترین راه برای فراگیر شدن این سبک حیات در جامعه، توجه به نهاد خانواده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه در یک خانواده والدین مهم ترین نقش را در تربیت دینی و اسلامی فرزندان داشته و عملکرد آنها خانواده ای متعالی و یا نااهل را به وجود می آورد، اضافه کرد: اگر والدین مقید به احکام و آداب اسلامی نباشند نمی توان انتظار داشت فرزندان آنها و نسل های آینده کشور به موازین شرعی و دینی معتقد باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دین مبین اسلام برای هر یک از اعضای خانواده تکالیف و حقوقی تعیین کرده است، خاطرنشان کرد: دین اسلام زن و مرد را لباس یکدیگر معرفی کرده که افزون بر گرم نگاه داشتن، از یکدیگر محافظت نیز می کنند.

 

وی با بیان اینکه ارتباط بیشتر و احترام متقابل بین زن و شوهر و رعایت ادبیات اسلامی در گفتار، رفتار و تفکر در زندگی زناشویی سبب ساخته شدن زندگی مؤفق، پرنشاط و مورد پسند اسلام می شود، افزود: باید زوجین با آگاهی و رعایت توصیه های اسلامی، محیط زندگی را برای خود و فرزندان خویش نشاط آور کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر این که همواره باید تلاش کنیم تا در زندگی مثبت گرا باشیم، اظهار کرد: افرادی که دائما در ذهن و فکر خود موارد منفی را وارد کرده و پرورش می دهند نمی توانند زندگی شادی را برای خانواده خود فراهم کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام برای تمامی احوالات و شرایط زندگی خانوادگی برنامه الهی و آسمانی دارد، خاطرنشان کرد: اگر خانواده ها به موازین و توصیه های اسلامی عمل کنند، بدون شک آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد.

 

به گفته وی بخش اعظم مشکلات و گرفتاری های اجتماعی و خانوادگی جامعه امروز به دلیل کم توجهی اعضای خانواده به توصیه ها و احکام اسلامی در زمینه های مختلف است.

 

گفتنی است، در ابتدای این همایش که با حضور خانواده های اقشار مختلف مردم و مسؤولان در سالن فرهنگی مجتمع لاله سپاه استان خراسان شمالی برگزار شد، سعید عزیزی، متخصص روانشناسی نیز به مسائل مرتبط بین زوجین پرداخت./9314/202/ب3

 

ارسال نظرات