۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۲۹۳۶۷۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

مذاکره با آمریکا تنها راه نفوذ به کشور را هموار می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مذاکره راه نفوذ دشمن را هموار می کند، تصریح کرد: توافق برجام اگر همه ابعاد و زوایای آن به دقت مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد و از سوی صاحب نظران با دقت به همه ابعاد آن رسیدگی و موشکافی شود تا راه های نفوذ را خواهیم بست.
نماينده ولي فقيه در دانشگاه آزاد منطقه سه

حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری برگزاری اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین را اقدام ارزشمندی دانست و گفت: جامعه مدرسین بنای خوبی را در سطح کشور پایه گذاری کرد که سالانه یکبار در هر منطقه می آیند و با علمای آن منطقه دیدار می کنند.

 

وی افزود: در این اجلاسیه های منطقه ای در خصوص مسائل مرتبط با حوزه های علمیه، روحانیت، مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بحث و تبادل نظر می شود که این بار این اجلاسیه در شمال کشور در حال برگزاری است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: جامعه مدرسین حوزه علمیه تصمیم گرفته تا به منظور تقویت وحدت و همدلی با علما و روحانیان به بلاد دیگر برود و از نزدیک در جریان حوزه های علمیه قرار گیرند.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به این که در کمیسیون های سه گانه اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مطرح و راهکارهای متناسب ارائه می شود، گفت: یکی از کمیسیون های اثرگذار در این اجلاسیه کمیسیون فرهنگی تبلیغی بود که تصمیمات ارزشمندی در جهت رونق فعالیت های فرهنگی و تبلیغی استان های شمالی اتخاذ شده است.

 

وی در ادامه سخنان خود به مباحث مطرح شده در این کمیسیون اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد هماهنگی با مجمع نخبگان استان، تشکیل اتاق فکر فرهنگ و هنر، حمایت از طرح های پژوهشی، تهیه اطلس فرهنگی مناطق از جمله تصمیماتی است که در کمیسیون فرهنگی تبلیغی مورد نظر قرار گرفته است که در جلسه علنی فردا دبیر کمیسیون گزارش کامل می دهد و برای اجرا به مراجع ذی صلاح ارجاع داده خواهد شد.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله برجام و نتایج آن برای کشور اشاره کرد و گفت: در بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره شد که ما یک توافق برجام داریم و یک مذاکره که این دو با یکدیگر فرق می کند و ما با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مذاکره راه نفوذ دشمن را هموار می کند، تصریح کرد: توافق برجام اگر همه ابعاد و زوایای آن به دقت مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد و از سوی صاحب نظران با دقت به همه ابعاد آن رسیدگی و موشکافی شود تا راه های نفوذ را خواهیم بست، اما اگر بنای مذاکره با آمریکا باشد راه نفوذ با آمریکا باز می شود که رهبری به صراحت ممنوع اعلام کرد و راه نفوذ آمریکا باز نخواهد شد.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان در بخش پایانی سخنان خود به فاجعه انسانی در منا اشاره کرد و با بیان این که این فاجعه انسانی تعمدی بود، گفت: حتماً باید کمیته حقیقت یاب بیاید و ابعاد این فاجعه را مورد بررسی قرار دهند و خسارت های آن را رژیم آل سعد متقبل شود شود و این راهی است که می تواند مقداری التیام بخش باشد./950/ت302/ج

ارسال نظرات