۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۲۹۳۷۴۵

برگزاری نخستین همایش ملی فرهنگ و گردشگری مذهبی با محوریت اردهال کاشان

خبرگزاری رساـ رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از برگزاری همایش ملی فرهنگ و گردشگری مذهبی با محوریت اردهال کاشان در مشهد اردهال خبر داد.
علي بن باقر(ع) در مشهد اردهال كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محسن جاوری رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این همایش با حضور تورگردانان و راهنمایان گردشگری استان های کشور با همکاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان طی مدت دو روز 22 و 23 مهرماه برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه منطقه مشهد اردهال کاشان به عنوان قطب فرهنگی منطقه به دلیل آستان مقدس علی بن باقر(ع) در این منطقه به عنوان یکی از مناطقی است که باید ویژه دیده شود افزود: این همایش با هدف تبیین مراسم سنتی مذهبی قالیشویان و معرفی حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع)،معرفی جاذبه های طبیعی،تاریخی و گردشگری بخش نیاسر و جایگاه آن در گردشگری مذهبی کشور برگزار می شود.

 

ناصحی پور مسؤول واحد گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان نیز گفت: این همایش با همکاری شهرداری و فرمانداری کاشان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه، سازمان اتوبوسرانی، آستان مقدس حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر، بخشداری، شورای شهر و شهرداری نیاسر و تعدادی از مراکز اقامتی و پذایرایی شهرستان کاشان برگزار می شود.

 

وی افزود: بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی نیاسر، بازدید از خانه استاد کمال الملک در روستای کله، زیارت و بازدید از قتلگاه حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) و شرکت در مراسم تعزیه صحنه شهادت حضرت از برنامه های روز اول این همایش خواهد بود.

 

دبیر همایش فرهنگ و گردشگری مذهبی اظهار داشت: نقاره کوبی، چاووش خوانی، پخش فیلم مستند مراسم سنتی مذهبی قالیشویان، نخل گردانی، سقا خوانی و رونمایی از لوح ثبت آئین تشرف به مسلک سقایی و معرفی آئین های مذهبی منطقه را از دیگر برنامه های همایش ملی فرهنگ و گردشگری مذهبی با محوریت اردهال کاشان است.

 

ناصحی پور با اشاره به اینکه این همایش 23 مهرماه در مجتمع گردشگری خورشید اردهال برگزار می شود یاد آورشد: در این همایش از مدیران دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری سراسر کشور دعوت شده است.

 

شایان ذکر است، علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و شرکت در این همایش تا 21 مهرماه فرصت دارند به نشانی اینترنتی www.kashancht.ir مراجعه و ثبت نام کنند./1307/203/ب1

ارسال نظرات