۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۲۹۳۷۶۵
همزمان با فرا رسیدن ماه محرم؛

طرح «بصیرت عاشورایی» در امامزادگان خراسان شمالی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم طرح بصیرت عاشورایی در قالب تشکیل قرارگاه سیدالشهدا(ع) در امامزادگان استان اجرا می شود.
حجت الاسلام سهرابي- طرح بصيرت عاشورايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در نشست تشکیل قرارگاه سیدالشهدا(ع) در ماه محرم که با حضور مسؤولان ستادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با ماه محرم امسال طرح بصیرت عاشورایی در راستای استفاده از ظرفیت های معنوی امامزادگان در خراسان شمالی اجرا می شود.

 

وی اضافه کرد: برگزاری طرح بصیرت عاشورایی نهاد اوقاف و امور خیریه در ماه محرم به منظور اجرای امینانه نیات واقفانی است که موقوفات خود را با نیت برگزاری مراسمات عزاداری سیدالشهدا(ع) و اطعام عزاداران مجالس محرم ثبت کرده اند.

 

حجت الاسلام سهرابی افزود: اجرای امینانه نیات این واقفان در طرح بصیرت عاشورایی نیازمند انسجام و هماهنگی بین بخشی بوده و برگزاری درست آن منجر به تبلیغ عملی فرهنگ وقف و ترویج بیش از پیش این سنت حسنه در بین مردم می شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس ستاد اجرایی طرح بصیرت عاشورایی با عنوان قرارگاه سیدالشهدا(ع) از بیستم مهرماه تا ششم آبان در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی تشکیل خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون در خراسان شمالی 4 هزار و 964 موقوفه با 9 هزار و 794 رقبه وجود دارد، تصریح کرد: بیش از 65 درصد این موقوفات با نیت برگزاری مراسمات عزاداری امام حسین(ع) ثبت شده اند.

 

حجت الاسلام سهرابی اعزام روحانیان مبلغ به امامزاده های شهرستان ها و مناطق مختلف استان، برگزاری نشست های بصیرت عاشورایی، مداحی، سخنرانی، اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه‌های معرفت و ایستگاه‌های کودک و نوجوان، پاسخگویی به سؤالات شرعی و غیره را از جمله برنامه هایی اعلام کرد که در قالب طرح بصیرت عاشورایی همزمان با ماه محرم در امامزاده های شاخص استان برگزار می شود.

 

وی برپایی تجمع «لبیک یا حسین» در روز اول محرم، برگزاری تجمع شیرخوارگان حسینی در روز دوم محرم، تجمع «احلی من العسل» نوجوانان متوسل به حضرت قاسم بن الحسن(ع) در روز ششم محرم و برگزاری تجمع رهروان زینبی با شرکت بانوان عاشورایی در روز دوازدهم محرم را از دیگر برنامه های نهاد اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی دانست که در قالب طرح بصیرت عاشورایی اجرا خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی افزود: تجمع بزرگ هیأت های مذهبی استان خراسان شمالی با عنوان «لبیک یا حسین(ع)» عصر روز نخست محرم همزمان با سراسر کشور در بجنورد در محل حرم حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر ارشد امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای اصلی این نهاد در برگزاری مراسمات ماه محرم تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در جامعه و هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز است، خاطرنشان کرد: به این منظور، افزون بر اعزام روحانیان مبلغ به امامزاده ها و بقاع متبرکه در دهه نخست محرم، شماری از روحانیان نیز با استقرار در مکان های موقوفه برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در جامعه با نیات نیازهای روز فعالیت خواهد کرد./9314/202/ب2

ارسال نظرات