۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۹۳۷۹۶
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

دشمن با مذاکره و دیپلماسی تغییر نمی‌کند/ منابر با موضوعات روز تطبیق داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی نژاد با بیان لزوم پرداختن طلاب و روحانیان به مسائل روز، گفت: باید بدانیم دشمن در چه سنگری وارد شده و قصد ضربه زدن به ما از چه طریقی را دارد تا بتوانیم با آن مقابله کنیم و جازه نفوذ ندهیم.
آيت الله طباطبايي نزاد امام جمعه اصفهان آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، ظهر امروز در همایش ائمه جمعه، ائمه جماعات و روحانیان شاغل در دستگاه‌ها و نهادهای استان اصفهان با اشاره به حوادث منا و بی کفایتی آل سعود در این حوادث، گفت: معتقدم آل سعود از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی است، آنها به دنبال شر و آشوب در منطقه هستند و به همین دلیل با مردم بی گناه یمن وارد جنگ شده‌اند.

 

امام جمعه اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: ما وارد حوزه علمیه شده‌ایم تا پس از آموختن علوم دین وارد جامعه شویم و در راه هدایت مردم قدم برداریم، اگر کسی هدفش مبارزه با باطل و هدایت مردم باشد به هدف مهم خود خواهد رسید، در این راه باید دشمن را به خوبی شناخت و باید بدانیم دشمن در چه سنگری وارد شده است و قصد ضربه زدن به ما را دارد.

 

وی نیازسنجی جامعه و مخاطبان را ضروری دانست و تصریح کرد: نباید منابر ما با همان موضوعات دهه‌‌های گذشته باشد، باید بدانیم دشمن در چه زمینه‌ای ورود پیدا کرده است و در چه مسائلی تلاش می‌کند تا مردم را از مسیر حق و حقیقت منحرف کند، امروزه باید حق و باطل را به خوبی بشناسیم و به دیگران معرفی کنیم، منبرهای ما باید با موضوعات روز ایران و جهان باشد.

 

جایگاه ولایت فقیه، در جامعه تبیین شود

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به لزوم معرفی خصلت‌ها و معارف اهل بیت (ع) اظهار کرد: باید بحث جایگاه ولایت و مسأله اطاعت از ولی فقیه در راستای ولایت ائمه (ع) را برای مردم تبیین کرد، این مسأله به معنای تساوی ولی فقیه و امام معصوم نیست ولی باید تبیین شود که ولی فقیه در امتداد ولایت ائمه است.

 

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه امروزه تمرکز دشمنان داخلی و خارجی بر روی ولایت است ابراز کرد: دشمنان از رهبری و مواضع قاطع و صریح ایشان می‌ترسند، دشمنان به کسانی اعتنا می‌کنند که می‌دانند در مسیر حق هستند و هرگز ار این مسیر خارج نخواهند شد، دشمنان به عناصر سست و نامستحکم در مسیر دین اعتنایی ندارند و برای آنها اعتباری قائل نیستند.

 

وی با اشاره به روایتی تصریح کرد: برخی برخلاف قرآن و روایات خیال می‌کنند که می‌توان با مذاکره و دیپلماسی دشمن را تغییر داد و از آنها یاری گرفت درحالی که خداوند با نفی ابد و کلمه لن ترضی به ما اطمینان می‌دهد که دشمنان هرگز با ما دوست نخواهند شد مگر اینکه دین ما را تغییر دهند و ما را مانند خودشان کنند.

 

دشمنی کفار و استکبار با ما ابدی است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ضمن تأکید بر ابدی بودن دشمنی کفار و مستکبرین با اسلام و مسلمین خاطرنشان کرد: خدواند همواره حامی و یاری کننده مؤمنین است، خداوند شاهد و ناظر براعمال و کردار ما است و اگر در راه خدا برداریم و برای خدا کار کنیم به خوبی از ما حمایت خواهد کرد.

 

آیت الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و حجم گسترده برگزاری مراسمات معنوی و مذهبی و امکان استفاده مناسب روحانیان از منبر و سخنرانی در بین مردم گفت: باید از این فرصت مهمی که داریم و توفیق روحانی بودن به خوبی استفاده کنیم، نباید در شرایط کنونی از اهمیت منبر و تأثیر ان بر مخاطبین غافل شویم و این فرصت به دست آمده را از دست بدهیم.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) اظهار کرد: کسانی که روایات و معارف اهل بیت را در بین مردم رواج می‌دهند جایگاه و ارزشی بیشتر از عابدان دارند و ما باید قدر ای نفرصت مهم را به خوبی بدانیم و به وظایف خود عمل کنیم./1304/202/ب1

ارسال نظرات