۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۲۹۳۹۴۰
آیت‌الله مظاهری:

بی‌توجهی به روز نزول سوره دهر و آیه ولایت و آیه تطهیر جفا به اهل‌بیت است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله مظاهری با بیان این که این هفته ولایت باید از عید نوروز بالاتر باشد و یک عید حسابی به تمام معنا است، اما متأسفانه شیعه حتی در روز عید غدیر هم مثل عید نوروز نیست و این جفا است چه برسد به این که روز 24 ذی‌الحجه و 25 ذی‌الحجه را توجه کند.
 آيت‌الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان در سخنرانی هفتگی خود که در مسجد حکیم برگزار می‌شود، گفت: ارزش آیه ولایت در برابر بهشت و آن چه در برابر بهشت است،‌ بالاتر است، در روز نزول آیه ولایت درخت تشیع آبیاری شده است و این آیه دوش به دوش غدیر خم است، تفاوتش این است که در روز غدیر خم پیامبر(ص) امام علی(ع) را منصوب به خلافت کردند اما امروز امام علی(ع) در این روز منصوب بودند.

 

وی با بیان این که امروز نیز روز نزول آیه تطهیر است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) این آیه تطهیر را بسیار دوست داشتند، آیه تطهیر هفت هشت مرتبه نازل شده و امروز این آیه در خانه ام سلمه نازل شده است و معنای آیه این است که اهل‌بیت(ع) آلودگی، رجس و پلیدی اصلا ندارند.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: مردم عوام این آیه را به عصمت معنا می‌کنند، اما این اهمیت چندانی ندارد، بلکه بالاتر از این است،‌ آن‌ها از گناه و صفات رذیله هم معصوم هستند و افزون بر این‌ها سهو و نسیان و خطا و اشتباه هم ندارند، برای این که سهو و نسیان و خطا و از این مطالب رجس است و قرآن با ادات حصر اهل‌بیت(ع) را معصوم می‌داند.

 

وی با بزرگداشت روز مباهله و بیان ماجرای آن ابراز کرد: از نظر فضیلت هیچ تفاوتی بین پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) نیست، زیرا بر اساس آیه مباهله امام علی(ع) نفس پیامبر اکرم(ص) است، در حقیقت در آیه مباهله خداوند امام علی(ع) را برای پیامبر اکرم(ص) نصب کرد و ما باید این هفته ولایت را بسیار اهمیت بدهیم که به این هفته جفا می‌کنیم.

 

آیت‌الله مظاهری ادامه داد: این هفته ولایت باید از عید نوروز بالاتر باشد و یک عید حسابی به تمام معنا است، اما متأسفانه شیعه حتی در روز عید غدیر هم مثل عید نوروز نیست و این جفا است چه برسد به این که روز 24 ذی‌الحجه و 25 ذی‌الحجه را توجه کند.

 

وی با مهم برشمردن نزول سوره «هل‌اتی» در شأن اهل‌بیت(ع) و فاطمه زهرا(س) خاطرنشان کرد: نزول این سوره هم برای شیعه بسیار اتفاق بزرگی است، امیدواریم که این هفته ولایت زنده شود و به دست شیعه و به رهبری امام زمان(عج) پرچم اسلام روی کره زمین افراشته شود و یک دنیای پر از فضیلت ساخته شود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این که قانون اساسی در زمان ظهور، مصحف حضرت فاطمه زهرا(س) است،‌ ابراز کرد: بعد از پیامبر اکرم(ص) جبراییل برای حضرت زهرا(س) مصحف ایشان را آورد و امام علی(ع) آن را کتابت می‌کردند و این کتاب قانون اساسی در هنگام ظهور و شکل‌گیری حکومت اهل‌بیت(ع) است و امیدواریم که در زمان ما باشد./914/پ202/ج

ارسال نظرات