۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۹۳۹۹۰
آیت الله علما:

مذاکره با آمریکا راه نفوذ دشمن به مسائل داخلی کشور را می گشاید

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما با اشاره به اینکه نمی توان به وعده های دروغین آمریکا اعتماد کرد، گفت: مذاکره با آمریکا راه نفوذ آن ها را به مسائل داخلی کشور می گشاید.
آيت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار پرسنل نیروی دریایی سپاه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نگران نفوذ آمریکا در مسائل داخلی کشور هستند و نباید به این دغدغه بی توجه بود.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه ادامه داد: آمریکا بارها دشمنی آشکار خود را با ایران به جهانیان اثبات کرده و نباید گول وعده های دروغین و پوشالی آن ها را خورد.

 

خطیب نماز جمعه کرمانشاه جنایات و توطئه های آمریکا علیه کشورهای مسلمان را غیر قابل انکار دانست و یادآور شد: آمریکا بارها به ستیز با اسلام و مسلمانان پرداخته اما انقلاب ایران راه نفوذ آمریکا به کشور را بسته است.

 

وی افزود: دشمنی دیرینه آمریکا و همدستانش با اسلام باید مورد توجه قرار گیرد، مذاکره با آمریکا موجب نفوذ آن ها در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر مسائل داخلی کشور می شود.

 

امام جمعه کرمانشاه سرمایه های داخلی کشور را بسیار ارزشمند و کارآمد توصیف کرد و ابراز داشت: با تکیه بر توانمندی ها و سرمایه های داخلی و بومی کشور می توان به خودکفایی در زمینه های مختلف دست یافت، نباید توانمندی های داخلی را کوچک شمرد و نادیده گرفت.

 

آیت الله علما با تأکید بر اهمیت بکارگیری اقتصاد مقاومتی و اعتماد به نسل جوان، تصریح کرد: خوشبختانه جوانان کشور با استعداد و متخصص بوده و بدون کمک کشورهای بیگانه و غربی و به ویژه آمریکا، در عرصه های مختلف موفق ظاهر می شوند.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با اشاره به روز خانواده خاطرنشان کرد: خانواده یکی از اساسی ترین بنیان های جامعه بوده و باید بسیار مورد توجه قرار گیرد زیرا تعالی افراد از بستر خانواده صورت می گیرد، باید خانواده ای کامل همچون خانواده امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان الگویی از یک خانواده نمونه، سرمشق همگان قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر لزوم حفظ وحدت در جوامع اسلامی گفت: مذاهب و فرقه های مختلف اسلام باید متحد و یکپارچه بوده و این اتحاد موجب ترس و وحشت دشمنان اسلام و کسانی که خواستار تفرقه در جوامع اسلامی هستند، خواهد شد.

 

آیت الله علما در پایان ضمن اشاره به نزدیکی ایام محرم، اظهار داشت:  باید سیره ائمه اطهار علیهم السلام مورد توجه قرار گرفته و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود./857/201/ب1

ارسال نظرات