۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۹۴۰۰۰
امام جمعه همدان:

سردار همدانی الگوی شایسته‌ای برای فرزندان انقلاب است

خبرگزاری رساـ امام جمعه همدان گفت: شهید سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی با اقدامات ارزنده خود و نایل شدن به درجه رفیع شهادت از خاک به افلاک رسید و راه وی الگوی خوبی برای فرزندان انقلاب است.
آيت الله محمدي آيت الله محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه های نماز جمعه امروز بیان داشت: طبق وصیت شهید سردار همدانی، پیکر مطهر این شهید والا مقام در زادگاهش همدان دفن خواهد شد و از مردم ولایتمدار استان می خواهیم تا مراسم باشکوه و در خور شأن این شهید بزرگوار برگزار کنند.

 

وی با اشاره به اینکه دشمنان با ایجاد گروهک‎های تکفیری همچون داعش درصدد ایجاد چهره‎ای خشن از اسلام هستند گفت: امثال سردار همدانی‎ها برای ترویج اسلام ناب محمدی و مقابله با اسلام آمریکایی، جان خود را در طبق اخلاص نهاده و به جنگ با باطل رفته‎اند.

 

 

آیت الله محمدی ولایتمداری را رمز سعادت بشر دانست و با بیان اینکه عید غدیر به عنوان عید امامت و ولایت را باید جهانی کنیم، از کم‌کاری شیعیان در این زمینه انتقاد کرد.

 

 

وی روز عید غدیر و روز مباهله را دو سنگ زیر بنایی در دین اسلام عنوان کرد و بیان داشت: به این دو مناسبت آنچنان که شایسته است پرداخته نمی شود و باید در این رابطه تجدید نظر شود.

 


آیت‌الله محمدی افزود: در جهان روزی به بزرگی 18 ذی الحجه خلق نشده است و این عید بزرگ والاتر از همه اعیاد مسلمین است.

 


وی با بیان اینکه تاکنون به اندازه ای که با ولایت دشمنی شده با هیچ اصل و فرعی از دین دشمنی نشده است بیان کرد: عاشورا فرزند غدیر است.

 

 

آیت الله محمدی افزود: روز مباهله یکی از مهم ترین روزها در دین اسلام است که حقانیت پیامبر(ص) و اهل بیت (ع)برای نصرانیان به اثبات رسیده است.

 

 

وی افزود: همان طور که روز عاشورا را جهانی کرده‎ایم باید نسبت به عید بزرگ غدیر که عیدالله است نیز توجه جهانی شود.

 

 

امام جمعه همدان گفت: اگر زوایای غدیر را بررسی کرده و به طور کامل معرفی کرده بودیم، امروز نه تنها تعداد زیادی از برادران اهل سنت شیعه شده بودند که غیر مسلمانان نیز به تشیع روی می‌آوردند.

 

 

وی با بیان اینکه عالم با ولایت اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر ولایت نباشد همه چیز در این دنیا نیست و نابود خواهد شد./866/202/ب1

ارسال نظرات