۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۲۹۴۰۶۱
استاد حوزه و دانشگاه:

تربیت فرزند، علم و هنر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه جیرفت با اشاره به اهمیت بنیاد خانواده در اسلام، گفت: مهم ترین بنیاد اجتماعی اسلام خانواده است و این دین الهی دستورات و سفارش های گوناگونی را برای پویایی و کمال خانواده ارائه داده است.
حجت الاسلام اصغر عسکري خانواده خانواده
حجت الاسلام اصغر عسکری استاد حوزه علمیه جیرفت، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به ارزشمندی کانون خانواده در اسلام، گفت: ارزشمند ترین و مقدس ترین بنیاد اسلامی، خانواده است و این کانون معنوی محلی مناسب برای تربیت اولاد صالح است.
 
وی با اشاره به اهداف بزرگ این کانون، افزود: براساس آیات قرآن، سکون و آرامش زن و مرد در فضای خانواده حاصل می شود و با این آرامش زن و مرد می توانند به اهداف بزرگ خود برسند.
 
حجت الاسلام عسکری با تبیین رابطه خانواده و بحث تربیت، خاطر نشان کرد: فضای خانواده محل مناسبی برای تربیت اولاد صالح و سالم است و خانواده اولین کانون تربیت نخبگان و بزرگان یک جامعه است.
 
وی گفت: اگر اعضای خانواده می خواهند به این اهداف بزرگ برسند باید صبر، گذشت و توجه به حقوق هم دیگر داشته باشند و همه بدانند با مهربانی و عطوفت آرامش افراد تامین خواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه جیرفت با اشاره به وظایف خطیر هر یک از افراد خانواده در موفقیت و کمال خانواده و اعضای آن، افزود: وظیفه زن و مرد در تربیت اولاد از همان آغاز عملیات ازدواج است؛ زن و مرد باید به جست و جوی همسری مناسب و توانمند در جهت تربیت اولاد صالح باشند.
 
این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اهمیت علم و دانش در زمینه تربیت فرزند، گفت: تربیت فرزند یک علم و هنر است؛ مرد و زن باید با مطالعه و مشاوره این علم و فن را بدست بیاورند تا در عرصه تربیت موفق باشند.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به اصول تربیت فرزندان صالح تاکید کرد: پدر و مادر باید از غذای حرام و شبهه ناک دوری کنند، فرزند صالح از تغذیه حلال بوجود می آید و ما نباید از این دستور مهم اسلامی غافل شویم.
 
این استاد حوزه علمیه با اشاره به نوع عملکرد و وظیفه اعضای خانواده در این جهت، گفت: اعمال پدر و مادر اثر مستقیم بر شکل گیری اخلاق فرزندان دارد و اصل این است که رفتار پدر و مادر با مهربانی، گذشت، صمیمیت، صدق و صفا باشد.
 
وی با اشاره به یکی از مهم ترین وظایف پدر و مادر در زمینه تربیت اولاد صالح، خاطرنشان کرد: لازم است پدر و مادر ارتباط نزدیکی با مسجد و اعمال عبادی داشته باشند و این مسأله بر روحیات و اخلاق فرزندان اثر زیادی را دارد.
 
حجت الاسلام عسکری در پایان با اشاره به عوامل اثر گزار در تربیت فرزند، اظهار داشت: مهم ترین عوامل اثر گذار در تربیت اولاد صالح و سالم، وراثت، تغذیه، دوستان فرزند، نوع مطالعات وی، علاقه او به نوع فیلم خاص و حضور در اجتماع است و لازم است پدر و مادر همه این اسباب را کنترل و مدیریت کنند./9704/302/ب3
ارسال نظرات