۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۹۴۵۷۴
در آستانه محرم و صفر صورت می گیرد؛

اعزام 2 هزار مبلغ به نقاط مختلف خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مبلغان و استقرار اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال دو هزار مبلغ و مبلغه در سطح استان خراسان رضوی، مشهد و حاشیه شهر اعزام می‌شوند.
اعزام مبلغ

حجت الاسلام حسینعلی رحمتی، مسؤول امور مبلغان و استقرار اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره برنامه های تبلیغی ترویجی و اعزام مبلغان در آستانه فرا رسیدن ماه محرم گفت: امسال دو هزار مبلغ و مبلغه در سطح استان خراسان رضوی، مشهد و حاشیه شهر اعزام می شوند.

 

وی در ادامه افزود: برگزاری هفت همایش در شهرستان های بزرگ استان با عنوان طلایه داران هدایت از جمله دیگر برنامه ها است که این همایش ها به صورت منطقه ای در شهرستان های  تربت حیدریه، تربت جام، نیشابور، قوچان، سبزوار و دو همایش در مشهد برگزار می شود.

 

مسؤول امور مبلغان و استقرار اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که شعار امسال محرم، امام حسین(ع)، الگوی صبر، همدلی با مؤمنان و جهاد با مستکبران است، اظهار داشت: دو همایش منطقه ویژه برادران و خواهران در مشهد برگزار شد که در همایش برادران یک هزار و 540 نفر و در همایش خواهران 350 نفر شرکت کردند.

 

وی با بیان این که امسال 170 نفر از خواهران مبلغه به مشهد و حاشیه شهر و شهرستان های بزرگ اعزام می شوند، گفت: از جمله دیگر برنامه ها در راستای ارتقای فعالیت های کمی و کیفی مبلغان در محرم و صفر این است که 40 نفر برنامه های تبلیغی و ترویجی مبلغان را ارزیابی می کنند.

 

حجت الاسلام رحمتی درباره سرفصل های سخنرانان در برنامه های مناسبتی محرم و صفر امسال اظهار کرد: بسته های فرهنگی حدیث عاشورا، نرم افزار محتوای تبلیغ، سی دی احکام کاربردی مجموعه آثار استاد قرائتی و کتاب ره یافت با موضوع تبلیغ و احکام عزاداری از جمله سرفصل های سخنرانی مبلغان است.

 

مسؤول امور مبلغان و استقرار اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی کتاب ره یافت با موضوع تبلیغ و احکام عزاداری بیان داشت: این کتاب در شش فصل مفهوم و جایگاه تبلیغ، فصل دوم، آسیب ها و فرصت ها، فصل سوم، قیام عاشورا و ترویج دین، فصل چهارم، تکالیف مبلغان، فصل پنجم، بایدها و نبایدها در تبلیغ، فصل ششم، احکام و آداب عزاداری است./934/302/ب1

ارسال نظرات