۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۲۹۴۵۸۴
مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی:

تقریب مذاهب اسلامی استحکام بخش تعالیم دینی در جهان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در جمع تعدادی از علمای اهل سنت کشور هندوستان، گفت: تقریب مذاهب اسلامی موجب استحکام تعالیم دینی در جهان اسلام می شود.
مدير عامل بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار در حاشیه بازدید جمعی از علمای اهل سنت کشور هندوستان از بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: تقریب و وحدت یکی از موضوعاتی بود که در جلسه مشترک با این علمای اهل سنت مطرح شد که همگی بر مسؤولیت خطیر علما در زمینه وحدت شیعه و سنی تاکید کردند .

 

وی وحدت را یکی از مقوله های اساسی در زمینه پیشرفت جهان اسلام عنوان کرد و افزود: محبت و ارادت به اهل بیت(ع) و تبیین معارف ایشان، توجه و تاکید بر اشتراکات اسلامی از جمله دشمن مشترک و بررسی موارد اختلاف به صورت منصفانه و عالمانه در کنفرانس ها و مجامع علمی از جمله عواملی است که موجب اتحاد بیش از پیش مذاهب اسلامی می شود.

 

حجت الاسلام شریعتی تبار با تاکید بر اینکه امروزه استکبار جهانی دشمن مشترک مسلمین اعم از اهل سنت و شیعه است، تصریح کرد: دشمنان با ایجاد تفرقه و اختلاف سعی دارند افزون بر جنگ و مسلمان‌کشی، چهره اسلام را مخدوش کنند که اتحاد علما و مسلمانان را از بین ببرند.

 

وی معرفی فرهنگ اهل بیت(ع) و تبین معارف آنان، رفع ابهامات و تهمت هایی که توسط وهابیت در زمینه اسلام به ویژه مذهب شیعه مطرح می شود و تاکید بر مبانی تقریب را از جمله اهدافی نام برد که در پژوهش های بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی مورد توجه قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام شریعتی تبار بازدید شخصیت های برجسته خارجی از بنیاد پژوهش های اسلامی را عاملی مهم در شناخت این نهاد و آثار پژوهشی آن در سطح بین الملل ارزیابی کرد و افزود: علما در جریان بازدیدهای مختلف از بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با آثار علمی و پژوهشی این نهاد آشنا شدند و این امر به ما کمک می کند تا نیاز های فکری جهان اسلام را بسنجیم و به تامین خوراک فرهنگی آنان اقدام کنیم.

 

وی با اشاره به توصیه تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر اینکه در کنار کارهای بنیادین و اساسی به بیان مباحث اسلامی و به نیازهای روز جامعه اسلامی و جهان اسلام توجه شود، گفت: ما در رویکرد جدید بنیاد پژوهش های اسلامی مبنی بر نیازسنجی مسلمانان در زمینه مسائل اسلامی سعی می‌کنیم آثار پژوهشی را با توجه به نیاز مخاطبان به زبان های مختلف تالیف کنیم.

 

حجت الاسلام شریعتی تبار با اشاره به تالیف کتاب‌های متعدد در زمینه‌های علوم قرآنی و معارف اسلامی به زبان‌های مختلف از جمله اردو عنوان کرد: کتاب های «اتحاد امت اسلام» و «واقعه حره» به زبان اردو مشتمل بر جنایات یزید نسبت به مسلمانان در مدینه از جمله آثاری است که در این زمینه تالیف شده و در جریان این بازدید به علمای اهل سنت هندی اهدا شد./1308/101/ب1

ارسال نظرات