۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۹۴۶۵۷
مدیرعامل خبرگزاری رسا:

خطر نفوذ جریان‌های سکولار در حوزه علمیه جدی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل خبرگزاری رسا با بیان این که دو جریان سنتی و روشنفکر منادی بحث سکولاریسم در حوزه هستند، خواستار جریان شناسی و مواجهه هوشمندانه با آن شد.
حجت الاسلام محمد مهدي محققي، مدير عامل خبرگزاري رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی قزوینی، مدیر شبکه ولایت با تقدیر از فعالیت های این شبکه در روشنگری و مقابله با شبهات شبکه های ماهواره ای وهابیت، بیان داشت: اقداماتی که در شبکه جهانی ولایت در سال‌های اخیر با حمایت و عنایت مرجعیت معظم حضرت آیت الله مکارم شیرازی و با اخلاص و مجاهدت حضرت‌عالی شکل گرفته و به شرایط امروز رسیده است، اقداماتی پدافندی در مقابل هجمه‌های شبکه‌های وهابی علیه اعتقادات شیعی است.

 

وی با اشاره به این که آسیب مهمی که امروز روحانیت با آن روبروست، خطر نفوذ و اقدامات جریان‌های سکولار در حوزه است، بیان داشت: جریان‌هایی که امروز منادی بحث سکولاریسم در حوزه هستند را می توان در دو جریان سنتی و روشنفکر تبیین کرد.

 

این پژوهشگر حوزه علمیه قم، با بیان این که جریان سنتی به دستاوردهای روز بشری توجهی ندارد، بیان داشت: این جریان در حفظ سنت‌ها و میراث گذشته اصرار افراطی دارد و با هر نوع تغییر و تحول مخالف است.

 

وی ادامه داد: جریان نو اندیش در حوزه هم معتقد است که دستاوردهای دنیای مدرن را  باید با توجیه دینی در عرصه‌های مختلف وارد کنیم.

 

مدیرعامل خبرگزاری رسا با بیان این که اگر در حوزه به این دو جریان توجه نشود، آنها به تهدیدی علیه نهاد روحانیت تبدیل می‌شوند، اظهار داشت: امروز شاهد جنگ نرم رسانه های آمریکایی و صهیونیستی و اعمال نفوذ غرب در حوزه فرهنگ هستیم و هجمه­های رسانه ای دشمن تلفاتی به همراه دارد که نیازمند چاره جویی و اقدامات موثر اهالی فرهنگی اسلامی و رسانه های دینی است.

 

وی با تقدیر از عملکرد موثر شبکه جهانی ولایت، اظهار داشت:  اگر این شبکه در این عرصه شکل نمی‌گرفت و اقدامات خوبی را با رعایت خطوط قرمز و چارچوب‌های نظام، مثل مسأله وحدت انجام نمی‌داد، با توجه به هجمه‌های شبکه‌های ماهواره ای وهابیت و مسیحیت، سطح مطالبات برخی از گروه‌های معارض و معاند را که توانسته‌اند در داخل نفوذ کنند، بالا می‌برد و این کار شاید به تهدیدی در عرصه اجتماعی تبدیل می‌شد./909/پ202/ج

ارسال نظرات