۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۹۴۶۶۵
استاد حوزه علمیه تبریز:

عزت و اقتدار ایران اسلامی از آموزه های قیام عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ریاضی با بیان این‌که فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد درس مکتب عاشورا است، گفت: عزت و اقتدار ایران اسلامی از آموزه های قیام عاشورا است.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

حجت الاسلام باقر ریاضی بخشایش، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که دین، مسأله جهاد را در ردیف بهترین عبادت‌های ما قرار داده است، اظهار داشت: این جهاد و شهادت بود که عزت و اقتدار را برای ملت ایران به ارمغان آورد.


وی با بیان این‌که درس عاشورا درس عزت و شرف است، ابراز داشت: جریان عاشورا با فرهنگ عمیق جهادی و جانبازی در راه خدا، عزت و شرف را به جهانیان آموخت و مکتبی جهانی را برای بشریت به ارث گذاشت تا ظلم و جور و نا عدالتی نتواند دوام و استقرار پیدا کند.


این استاد حوزه با اشاره به حادثه عاشورا و پیامدها و رخدادهای پس از این حادثه به تشریح برخی نکات مرتبط با این واقعه پرداخت و افزود: جریان عاشورا از چنان عظمتی برخوردار است که حیف است که عزاداری پسر پیغمبر به همین مسائل عاطفی و گریه کردن ختم بشود.


وی قیام اباعبدالله و درس‌های عاشورا را مکمل آموزه‌های نبوی و ائمه(ع) پیش از ایشان دانست و افزود: از میان ائمه(ع) این امام حسین(ع) که اوج جهاد، استقلال، حریّت، امنیت، عظمت و شهادت را به مردم آموخت و با آنچه داشت به سوی حضرت حق روانه شد.


استاد جامعه المصطفی(ص) تبریز ادامه داد: دشمن همیشه تلاش دارد تا این شجره طبیه و انقلاب را به اوج ذلت و خواری برساند و برای خود غلام حلقه به گوش تربیت کند، اما این نظام و ملت ایران اسلامی تربیت یافته مکتب حسین هستند و از جان و مال خود می گذرند ولی تن به خاری و ذلت نمی دهند.


وی خاطرنشان کرد: اینکه می‌بینید عدّه‌ای در اسارت بیگانگان و صدام خم به ابرویشان نیامد برای آن است که از زینب کبری(س) درس صبر و استقامت و آزادی آموختند و مکتب شهادت را در جان خود رسوخ دادند این تفکر حسنی بود که در 8 سال جنگ تحمیلی دشمن را به زانو در آورد.


حجت الاسلام ریاضی بخشایش بیان داشت: اگر امروز فرهنگ مقاومت و ایستادگی که در منطقه به اوج خود رسیده است، از حیات و پویایی مکتب حضرت اباعبدالله نشأت دارد، مکتب حسین(ع) است که امروز دشمن را به اوج ذلت و خواری کشانده و در برابر ایران اسلامی به کرنش افتاده است، مسؤولان باید قدر این نعمت را بدانند و راه نفوذ را به کشور نگشایند./854/302/ب2

ارسال نظرات