۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۹۴۶۷۴
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران:

مبلغین روحانی حتی یک ریال هم از شهرداری دریافت نمی‌کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، گفت: در ایام محرم 110 مبلغ جهت پاسخ‌گویی به شبهات در هیئات مذهبی حضور خواهند داشت.
حجت الاسلام ناصري پور معاون زيارت استانداري خراسان رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن ناصری پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، ظهر دوشنبه 20 مهر در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های ماه محرم شهرداری تهران، گفت: محرم ظرفیت بالایی در دایجاد فرهنگ عمومی جامعه دارد، حتی آمارها نشان می‌دهد در ایام محرم ارتکاب به جرایم به‌شدت کاهش می‌یابد و فضای آرام‌تری در جامعه حاکم می‌شود.

 

وی افزود: واقعه عاشورا ذهن‌های به خواب رفته را بیدار کرد، امروز نیز ما در روزگاری به‌سر می‌بریم که شبهات مختلفی به اسلام و تشیع وارد می‌شود و باید در مقابل این شبهات ایستاد.

 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در خصوص راهپیمایی عظیم اربعین، بیان داشت: در سال‌های قبل اگر از طریق فضاهای مجازی نام اربعین را رصد می‌کردیم تنها با عکس‌های قمه زنی مواجه می‌شدیم، اما امروز می‌توانیم جمعیت میلیونی راهپیمایی عظیم اربعین را مشاهده کنیم.

 


حجت الاسلام ناصری پور با تشریح فعالیت‌های شهرداری در دهه‌های محرم و صفر، ابراز داشت: دهه اول به مسائل فرهنگی و هیئات عزاداری اختصاص یافته است، دهه دوم مختص تعزیه شده است، دهه سوم به برنامه‌های نمایشی خواهیم پرداخت، در دهه چهارم ویژه برنامه یک نذری ساده را دنبال خواهیم کرد و سر آخر در دهه پنجم به برگزاری عزاداری توسط هیئات اقوام مختلف خواهیم پرداخت.

 


وی اضافه کرد: در میدان امام حسین(ع) 14 تکیه مستقر خواهد شد که در آن‌ها به روایت کربلا، بصیرت، پرده عشاق، شهدا، حجاب، احسان، هنر، عتبات و سایر مراسمات مذهبی پرداخته خواهد شد.

 


معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در خصوص سایر برنامه‌های شهرداری، خاطرنشان کرد: برنامه‌های مقتل خوانی، شعر خوانی، پرده خوانی و نشست‌های رادیویی و تلویزیونی از سایر برنامه‌های ماه‌های محرم و صفر خواهد بود.

 


حجت الاسلام ناصری پور در پایان و در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری رسا در خصوص دریافت وجه توسط مبلغین روحانی از شهرداری جهت کار تبلیغی، تاکید کرد: مبلغین ما که از حوزه علمیه استان تهران معرفی شده‌اند بر خلاف سایر گروه‌هایی که با شهرداری همکاری می‌کنند هیچ وجهی را دریافت نمی‌کنند و تنها برای رضای خدای کار تبلیغی انجام می‌دهند./856/202/ب3

ارسال نظرات