۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۹۴۷۹۰
امام جمعه شهرستان سرعین:

دشمنان به دنبال ارائه چهره‌ای خشن از اسلام رحمانی به جهان هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان سرعین با بیان اینکه امروز در حساس‌ترین شرایط باید تلاش شود تا با زدودن چهره‌های افراطی، چهره واقعی اسلام نمایان شود، گفت: دشمنان در تلاش‌اند از چهره عزت آفرین و رحمانی اسلام چهره ای خشن به جهان ارائه کنند.
حجت الاسلام اصغري، امام جمعه شهرستان سرعين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام محمود اصغری، امام جمعه شهرستان سرعین عصر امروز در مراسم طشت‌گذاری و استقبال از محرم در امامزاده سید عبدالله اکبر (ع) آتشگاه شهرستان سرعین در جمع عزاداران حسینی، با تاکید بر اینکه یک عزادار واقعی باید با سیره و مرام مولایش امام حسین (ع) در همه ابعاد آشنا شود، خاطرنشان کرد: عده‌ای تنها سعی می‌کنند که بخش مصائب،‌ مشکلات و ابعاد متفاوتی از زندگی امام حسین (ع) و قیامش را در قالب یک نبرد تاریخی نشان دهند در حالی که آن حضرت در حیات مبارک خود ابعادی از عزت، شرافت و فضیلت در مسیر معنوی و عبادی دارد که نباید از این چهره‌ها و ابعاد زندگی سیدالشهدا (ع) غافل شویم.

 

وی عزاداران را به درک درست از فلسفه قیام امام حسین (ع) فرا خواند و افزود: امام حسین (ع) به معنای واقعی با نهضت عظیم خود به حیات اسلام قوت و توانی مضاعف بخشید و زمینه‌ای را فراهم کرد تا در بهترین شرایط دین اسلام و آیین حقیقی قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت نمودی واقعی پیدا کند.

 

حجت الاسلام اصغری با قدردانی از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در تدارک برنامه‌های مناسبتی به خصوص ویژه برنامه های ایام شهادت امام حسین (ع) در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه، تصریح کرد: وجود این امامزاده در روستای آتشگاه پر از خیر و برکت است و قطعاً حضور مردم در عزاداری ماه محرم در این امام زاده حال و هوایی متفاوت ایجاد می‌کند.

 

امام جمعه شهرستان سرعین با بیان اینکه در حساس‌ترین شرایط باید تلاش شود تا با زدودن چهره‌های افراطی، چهره واقعی اسلام نمایان شود، افزود: دشمنان امروز تلاش می‌کنند تا به هر شکل ممکن از چهره نورانی، رحمانی و عزت‌آفرین مکتب اسلام چهره‌ای خشن و ناعادلانه درست کنند که امیدواریم در سایه توسعه فرهنگ حسینی چنین توطئه‌هایی نقش بر آب شود.

 

وی بیان داشت: امام حسین (ع) دارای شخصیتی جهانی و شعارهایش نیز بر معیارهای استاندارد بین‌المللی است که وظیفه داریم این چهره و شعارهای بی‌نظیر آن حضرت را به دنیا معرفی کنیم.

 

حجت الاسلام اصغری با بیان اینکه این حقایق گمشده جامعه بشری برای رها شدن از هرگونه ذلت و خواری است، تصریح کرد: آن حضرت به صراحت خطاب به دشمنان و یزیدیان اعلام می‌کند که شما هر چند موفق شوید به جسمم دست پیدا کنید اما هرگز نمی‌توانید به مجد و عظمتم خدشه‌ای وارد کرده و یا آن را مورد تاخت و تاز قرار دهید./937/202/ب2

ارسال نظرات