۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۲۹۴۷۹۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل:

بازخوانی و حفظ فرهنگ عاشورا از ضروریات جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بازخوانی و حفظ فرهنگ عاشورا را از ضروریات جامعه امروز دانست و گفت: امروز جامعه بشری تشنه معارف اهل بیت(ع) به ویژه مکتب امام حسین (ع) است.
حجت الاسلام قيامي، مدير کل اوقاف اردبيل

به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، عصر امروز در نشست با هیأت‌ امنای مساجد و امام زادگان شهر اردبیل، با اشاره به برنامه های ماه محرم در مساجد و امامزادگان، خاطرنشان کرد: اوقاف و امور خیریه استان اردبیل برنامه‌های مختلفی را در امامزاده‌ها برگزار می‌کند و هیات امنای این اماکن متبرکه آمادگی کامل برای میزبانی عزاداران را دارند.

 

وی افزود: این برنامه‌ها با محوریت امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شامل عزاداری بر پایه دستجات سینه‌زنی و زنجیرزنی در دهه اول و دوم محرم، دعوت از خطبا و روحانیان از شهر مقدس قم و روحانیان بومی و مبلغان دینی برای حضور در امامزاده‌ها و اماکن مقدس است که از این هفته این برنامه‌ها آغاز می‌شود.

 

حجت الاسلام قیامی تصریح کرد: این آیین‌ها با هدف ترویج و توسعه مبانی ارزشی و اعتقادی است که قطعاً زمینه خوبی را فراهم می‌کند تا عزاداران و سوگواران در ماه محرم از برنامه‌ها و آیین‌های مذهبی و سنتی استفاده کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، بیان داشت: نیاز امروز جامعه در فضای افراطی‌گری و تلاش گروه‌های تکفیری برای مقابله با اسلام ناب و ایجاد انحراف در این مسیر تبیین حقیقی چهره اسلام ناب و ارزشی است که امیدواریم تحقق پیدا کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: انتظار می‌رود با محوریت امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در دو ماه محرم و صفر برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شود تا زمینه آگاهی و بصیرت‌افزایی در جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگر فراهم آید.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، بیان داشت: امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگر به ارزش‌ها و آرمان‌های مکتب الهی و اسلامی نیاز دارد و بازخوانی و حفظ فرهنگ عاشورا از ضروریات جامعه است.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز دنیا تشنه معارف اسلام و اهل بیت(ع) است و ما در نظام جمهوری اسلامی ایران در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که باید این دستاوردها را به دیگران انتقال دهیم.

 

حجت الاسلام قیامی در ادامه سخنان خود، گفت: اگر امروز جامعه بشری تشنه معارف اهل بیت(ع) به ویژه مکتب امام حسین (ع) است از آن جهت است که اندیشه‌های پوچ و توخالی غرب دیگر جوابگوی خواسته‌ها و نیازهای بشری نیست.

 

وی نهضت سیدالشهدا(ع) را نهضتی برگرفته از قرآن و دین دانست و تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) برای اصلاح امت پیامبر اکرم (ص) و امر به معروف و نهی از منکر بود./937/202/ب2

ارسال نظرات