۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۹۴۹۲۱
استاد حوزه علمیه قم:

خشم ریشه تمام جنایت‌ها و فسادها در روی زمین است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در زندگی هیچ چیز به اندازه گذشت شیرین نیست، گفت: طبق سخن گوهر بار امام صادق(ع) ریشه تمام جنایت ها در غضب و خشم نهفته است.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد ظهر امروز در آستان حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه برای حضرت علی(ع) فضایل زیادی در منابع شیعه و اهل سنت ذکر شده که غیر قابل شمارش است، گفت: یکی از فضیلت های مهمی که می‌توان در زندگی حضرت علی(ع) جست‌و‌جو کرد گذشت و عفو از دیگران است.

 

وی افزود: حضرت علی (ع) همواره در زندگی خود نسبت به دیگران با‌گذشت و بردبار بودند و هرگز نشد به خاطر خشم خود بر کسی غضب بگیرند و حتی در جنگ‌های صدر اسلام حضرت یک لحظه هم به سبب خشم شخصی و انتقام با سپاهیان کفر نجگیدند بلکه هدف ایشان از این جنگ‌ها تنها کسب رضایت خداوند بود.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت رسول(ص) همیشه به حضرت علی(ع) توصیه می‌کردند که ای علی جان من تو را به کارهایی وصیت می‌کنم که اگر آن‌ها را انجام دهی فضیلت های بی شماری به تو می‌رسد که یکی از این کارها فرو خوردن خشم در هنگام توانمندی است، گفت: حضرت در ادامه به امام علی (ع) تأکید می‌کنند که این کار موجب می‌شود در روز قیامت که همه در خوف و ترس هستند خداوند قلب انسان بخشنده را به نور امنیت و ایمان روشن کرده و طعم ایمان واقعی را به او می چشاند.


حجت الاسلام فرحزاد افزود: بدترین چیزها در دنیا غضب خداوند است و برای اینکه از غضب خداوند در امان باشیم باید از خشم گرفتن بر دیگران پرهیز کرده و در زندگی سعی کنیم نسبت به دیگران بخشنده باشیم.


وی با بیان اینکه انسان با‌ گذشت از دیگران مورد گذشت خداوند قرار می گیریم، تصریح کرد: خشم طبق سخن صریح امام صادق(ع) ریشه تمام جنایت ها و فسادها در روی زمین است برای همین اگر می‌خواهیم از مفاسد و جنایت های مختلف در امان باشیم باید بر خشم و غضب خود غلبه کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ما در سوره حمد از خداوند می‌خواهیم که ما را به راه راست و راه کسانی که به آن‌ها نعمت داده است هدایت کند نه به راه کسانی که بر آن‌ها خشم و غضب گرفته است.

 

حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از جوانان و افراد مختلف به سبب اینکه یک لحظه نتوانسته اند خشم خود را کنترل کنند در یک درگیری و نزاع مرتکب به قتل شده‌اند و منتظر حکم قصاص هستند، یادآور شد: متأسفانه اگر این افراد می توانستند بر خشم خود غلبه کنند هرگز به این مصیبت گرفتار نشده و مجبور نبودند عذابی بدتر از مرگ را تحمل کنند./968/پ202/ی

ارسال نظرات