۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۹۴۹۵۵
استاد حوزه علمیه:

مهم‌ترین علت به وجود آمدن تکفیری‌ها، تخریب شیعه و مقابله با معارف اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به جریان تفکیری در دنیای اسلام، گفت: تکفیری ها برای تخریب شیعه و جلوگیری از گسترش پیام و معارف اهل بیت (ع) از سوی استکبار جهانی، آمریکا و آل سعود به وجود آمدند.
حجت الاسلام بخشي كارشناس اعزام مبلغ اداره كل تبليغات اسلامي

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بخشی، استاد حوزه علمیه در همایش «طلایه داران تبلیغ» ویژه مبلغات در ماه محرم که با حضور جمعی از مدیران حوزه علمیه خواهران استان تهران سه شنبه 21 مهر ماه در اداره تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)، گفت: کسی که به زمانه خود شناخت داشته باشد، مرتکب خطا و اشتباه نمی شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در دنیای امروز فرصت خطا نیست و برنده واقعی شخصی است که اقدامی به موقع انجام دهد،، اظهار داشت: دنیا، دنیای غافلگیری است، داعش در منطقه حضور یافته است، عربستان به یمن حمله می‌کند و اتفاق‌هایی رخ می‌دهد که فرصت فکرکردن را هم از افراد می‌گیرد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به پیام‌های داعش و تکفیری در فضای مجازی، گفت: داعش بیش از 120 هزار توئیتر برای جذب افراد پیام های را پخش می کند، بنابراین اگر بخواهید که موفق باشید باید زمانه خود را بشناسید.

 

حجت الاسلام بخشی با اشاره به جریان تفکیری در دنیای اسلام گفت: تکفیری‌ها برای تخریب شیعه و جلوگیری پیام و معارف اهل‌بیت(ع) از سوی استکبار آمریکا و آل سعود به وجود آمده‌اند.

 

وی با اشاره به فرمایشی از امام خمینی(ره) گفت: ایشان می فرمایند که خانم ها در نهضت انقلاب به میدان آمدند و منجر به پیروزی انقلاب شدند، زن ها در نشر فرهنگ از مردها بیشتر می تواند کارهای تعلیم و تربیتی انجام دهند و نمونه تاثیرات آن را جلسات مذهبی  بانوان شاهد هستیم.

 

استاد حوزه علمیه افزود: گرایش دینی در خانم ها و برد مذهبی، توسلات و عنایت آنها بیشتر از آقایان است، خانم ها را در سن 9 سالگی به سن تکلیف می رسند و مردان را در 15 سالگی پذیرش انجام تعالیم دین را دارند، علت این است که تأثیر بر روی زن ها بیشتر است.

 

حجت الاسلام بخشی با بیان اینکه گروهای تکفیری در راستای تخریب وجهه شیعه فعالیت های را انجام می‌دهند، ابراز داشت: آنها قصد تخریب سازی اذهان عمومی را نسبت به شیعیان دارند، در نوحه، اشعار، مرثیه و ثنای اهل بیت(ع) فجایع ستمگری یادآوری ظالمان می‌شود، در عصر حاضر نیز مظلومیت اسلام از سوی جنایت‌های آمریکا و آل سعود خائن به طور کوبنده از سوی شیعیان لعن و نفرین می شود

 

وی جنایت آل‌سعود در منا را بی سابقه دانست و خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای حرمت حرم امن الهی از آنجا بیرون آمدند، اما آل‌سعود هزارن حاجی را مظلومانه در شرایط مرگ قر داد، امیدوار هستیم که مظلومیت این حجاج که به لقاءالله نائل شدند منجر به زوال آل سعود شود.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به راهکارهای گروهای وهابی جهت تخریب واقعه عاشورا گفت: باید از الان بدانید دشمن روی چه موضوعاتی سرمایه گذاری می کند، حرکت دشمن عمیق و ریشه‌دار است و باید جلوی آن ایستاد.

 

حجت الاسلام بخشی علت به وجود آمدن تکفیری ها در سرزمین های اسلامی را نابود کردن شیعیان دانست و گفت: تکفیر به معنی دادن نسبت کفر به دیگران است و این گروه‌ها هر شخصی به جز خودشان را تکفیری می‌دانند.

 

وی با اشاره به دلایلی که گروه‌های تکفیری برای مقابله با شیعیان انجام می دهند، بیان کرد: رشد مذهب شیعیان و اهل بیت‌(ع) اینکه عده ای فراوانی از مسلمانان جذب شیعه شدند یکی از عوامل مقابله تکفیری ها با مذهب شیعه است، جمعیت شیعه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به کم تر است 80 میلیون نفر بوده است اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران این جمعیت بین 300 تا 350 میلیون رسیده است و این به خاطر نفس امام خمینی (ع) و مدیریت مقام معظم رهبری است که این کشتی متلاطم را هدایت می کنند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به رشد گرایش جهانی به مذهب اهل بیت(ع) گفت: فقیرترین قشر شیعیان در لبنان بودند که حتی اجازه عزاداری در ماه محرم به آنها داده نمی شود، بعد از پیروزی انقلاب شیعه جهانی شد و مذهب اهل بیت (ع) در همه جهان تأثیرگذار شد.

 

حجت الاسلام بخشی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای آفریقایی به عزاداری امام حسین (ع) می‌پردازند، گفت: «شیخ ابراهیم زاکزاکی» اهل نیجریه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران آمد و با فرا گرفتن تعالیم شیعه به عنوان مبلغ به نیجریه رفت، در حال حاضر نیجریه پنجمین مرکز شیعه در جهان است، جمعیت شیعه در نیجریه 10 میلیون نفر است و برای همین استعمارگران بوکوحرام را در این منطقه فعال کردند.

 

وی عزاداری شیعیان در اربعین را معجزه دانست و بیان کرد: هیچ دوربینی نمی تواند عظمت روز اربعین را به نمایش درآورد آن هم در عراقی که امنیت و آرامش ندارد، این کار بشر نیست و معجزه است و فرهنگ جدیدی را نشان می دهد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رژیم اشغالگر صهیونیست همه کشورهای عربی جهان را به خفت و خواری درآورد، گفت: همین رژیم اشغالگر در جنگ 33 روزه حریف نیروهای حزب االله نشد و نیروی پوشالی صهیونیست را از بین برد، چرا که حزب الله برآمده از فکر و اندیشه امام حسین(ع) است.

 

حجت الاسلام بخشی، با بیان اینکه تفکر آل سعود این است که شیعه را نابود سازد، گفت: آل سعود از گسترش جمهوری اسلامی ایران وحشت دارند چرا که انقلاب اسلامی ایران برآمده از فکر امام (ره) و مقام معظم رهبری است.

 

وی با بیان اینکه کشور ایران به قدری در منطقه مقتدر شده است که در یمن و سوریه هم مدیریت دارد، عنوان کرد: دشمنان برای مقابله با جمهوری اسلامی تکفیری ها را به وجود آورند تا از روش دیگری ایران شکست دهند، این فکر وجود دارد که جنگی علیه ایران را آغاز کردند، درحالی که در بیش از 80 کشور جهان مذهب شیعه نهادیه شده است و نمی توان جلوی رشد آنها را گرفت.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حوزه علمیه در کشورهای جهان به وجود می آید، اظهار داشت: شیعیان خودشان عالم و مبلغ تربیت می کنند این جنگ دو جبهه دارد یک جبهه نظامی است که تکفیری ها با تمام وجود در  اطراف ایران می جنگند، دیگری جببه فرهنگی است که وظیفه آن به عهده حوزه های علمیه است.

 

حجت الاسلام بخشی در ادامه افزود: تکفیری ها در قسمت نظامی نتوانسته اند وارد ایران شوند و از نظر نظامی و امنیتی ما مدیون خون های شهدا هستیم و در دنیا بالاترین قدرت را داریم.

 

وی عنوان کرد: «مایکل بروان» معاون رییس سیا در بخش شیعه شناسی  معتقد است که علیه شیعه کار شود ودر صحبت های خود موضوع فرهنگی عاشورا و شهادت طلبی را مطرح می کند و معتقد است که این مراسم مذهب را زنده نگه می دارد که باید با آن مقابله شود.

 

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه مبغان بیشتر از قرآن و ائمه اطهار صحبت کنند، اظهار داشت: نباید بین شیعه و سنی بگونه ای صحبت شود که انحراف به وجود بیاید، افراطی های اهل سنت تکفیری ها هستند و افراطی های  شیعه انجمن حجیه، جناج شیرازی و مداحان غلوآمیز هستند که خرابکاری های ایجاد می کنند، ما معیار داریم و مقلد هستیم بنابراین نباید از مجتهد جلوتر حرکت کرد.

 

حجت الاسلام بخشی با بیان اینکه دشمنان برای تخریب عاشورا و شهادت اقداماتی انجام داده اند، خاطرنشان کرد: برنامه های که بر اساس آن حرکت می کنند نشان دادن تصویری انحرافی و خرافی از مذهب شیعه در برنامه هایشان است، بنابراین ما باید سعی کنیم که مذهب  شیعه منحرف نشود و درست تبلیغ کنیم.

وی با بیان اینکه سرمایه شیعه باعث شده شیعه دوام بیاورد، گفت: باید طوری برنامه ریزی شود که بقاء و رشد شیعه و انزلال گروهای تکفیری را فراهم کنیم.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به برنامه های تکفیری بر مقابله با شیعه گفت: برجسته سازی خلاف شرع در تکایا، نشان دادن کلیپ های از اشاعه منحرف برخی سود جویان، جمع آوری و انتشار اهانت به مقدسات اهل سنت، از جمله برنامه های است که توسط تکفیری ها در فضا های مجازی به نمایش در می آید و قصد تخریب چهره شیعیان را دارند.

 

حجت الاسلام بخشی با بیان اینکه اگر نخواهیم مدیون خون امام حسین (ع)  شویم،گفت: نباید حرف های بی حساب کتاب زده شود،  معارف اهل بیت (ع) را را نباید به گونه ای غلو آمیز بیان شود و به صورت مستند صحبت شود.

 

وی در پایان صحبت های خود خطاب به مبلغات خاطرنشان کرد: در ابتدای هر مجلس مسأله شرعی را از روی رساله بیان کنید، از قرآن و حدیث زیاد صحبت کنید و حدیث ائمه بیان کنید، از گفتن مسائل خرافی هم برحذر باشید./818/201/ب2

ارسال نظرات