۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۲۹۵۰۸۲
مدیر حوزه های علمیه همدان:

وظیفه اصلی مبلغین بیان احکام الهی برای مردم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه همدان با بیان اینکه جوانی یک طلبه گل سرسبد سعادت آفرین دنیا و آخرت او خواهد بود، گفت: سعی کنید از این سرمایه جوانی به درستی استفاده کنید چرا که اگر آن را در راه غیر خدا صرف کنید باخته اید.
اصفهاني اصفهاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه های علمیه همدان در همایش مبلغین عاشورایی گفت: امیدواریم این برنامه مقدمه ای برای هجرت و سفر الهی و تبلیغ دین خدا در ماه محرم و صفر باشد.

 

وی با بیان چند توصیه برای مبلغین عاشورایی بیان داشت: رعایت حال مستمعین و مردم از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود، طوری برنامه ریزی کنیم که منبر برای مردم خسته کننده نشود.

 

مدیر حوزه های علمیه همدان گفت: یکی از دلایل موفقیت حجت الاسلام قرائتی، علاوه بر سابقه تبلیغ و شیرینی بیان ایشان کوتاه بودن منبر ها می باشد بنابراین ما نیز نباید همه مطالب مورد نظر را یکجا برای مردم بگوییم و سعی کنیم جلسات امتداد داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه جوانی یک طلبه گل سرسبد سعادت آفرین دنیا و آخرت او خواهد بود افزود:سعی کنید از این سرمایه جوانی به درستی استفاده کنید چرا که اگر آن را در راه غیر خدا صرف کنید باخته اید.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با اشاره به اهمیت اخلاص در کار تبلیغ اظهار داشت: اخلاص علمای سابق است که حوزه ها را نگه داشته است و طبق فرموده ی امیر المؤمنین در نهج البلاغه ،وقتی خداوند اخلاص ما را ببیند آنگاه نصرت خویش را بر ما نازل خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه باید در منبرها مسائل مورد نیاز مردم گفته شود تصریح کرد: سعی کنیم در هرشب یک نکته کلیدی از اصول دین، احکام شرعی و مسائل اخلاقی را بیان کنیم و سخنانمان نیز حتما مستند باشد.

 

مدیر حوزه های علمیه همدان به فضیلت گریه بر امام حسین (ع)اشاره کرد و بیان داشت: در منبرها حتما مصیبت، آنهم با سند خوانده شود اما از این نکته غافل نشویم که وظیفه اصلی ما بیان احکام الهی برای مردم است نه فقط گریاندن آنها.

 

وی در پایان افزود: بدانید که رزق و عزت و ذلت در دست خداست و در کارهایتان با خدا معامله کنید و نوکری در خانه اهل بیت را قدر دانسته و به آن افتخار کنید./866/102/ب3

ارسال نظرات