۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۲۹۵۳۶۲
همزمان با آغاز ماه محرم؛

900 روحانی مبلغ به مساجد خراسان‌شمالی اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز ماه محرم و ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) بیش از 900 روحانی مبلغ و مبلغه با عاملیت نهاد تبلیغات اسلامی به مساجد شهری و روستایی استان اعزام شدند.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، همزمان با آغاز ماه محرم، بیش از 900 روحانی مبلغ و مبلغه از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه بومی خراسان شمالی برای برگزاری هر چه بهتر مراسمات عزاداری شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) به مساجد روستایی و شهری و نیز هیئات مذهبی اعزام شدند.

 

اعزام روحانیان مبلغ با عاملیت اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی صورت گرفته و بر اساس برنامه این روحانیان هدایت و مدیریت برنامه های عزاداری ماه محرم را در بیش از هزار و 100 مسجد و حسینیه استان بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: روحانیان مبلغ غیربومی که از شهرهای قم و مشهد به استان مهاجرت کرده اند، تا سیزدهم ماه محرم و برگزاری مراسم سومین روز شهادت امام حسین(ع) در مساجد و هیئات مذهبی استان به تبلیغ امور دینی و هدایت برنامه های عزاداری می پردازند.

 

وی ادامه داد: اما روحانیان و طلاب بومی اعزامی به مساجد و هیئات مذهبی استان تا پایان ماه محرم و صفر در مساجد و هیئات مربوط باقی مانده و در زمینه تبلیغ و ترویج آموزه های دینی و معارف حسینی و عاشورایی فعالیت خواهند کرد.

 

به گفته حجت الاسلام ایزانلو روحانیان اعزامی به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی در ماه محرم علاوه بر هدایت و مدیریت مراسمات عزاداری شهادت امام حسین(ع)، با استفاده از فرصت ویژه این ماه، برنامه های تبلیغی و مذهبی دیگری از قبیل برپایی کلاس های قرآن، احکام، پاسخ گویی به سؤالات و شبهات شرعی، دوره های تفسیر قرآن و غیره را برای مردم برگزار خواهند کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری مراسمات عزاداری، اجرای گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها با موضوعات سبک زندگی حسینی، سبک عزاداری حسینی و قیام حسینی، راه اندازی ایستگاه های پاسخ گویی به شبهات فکری و اعتقادی و سؤالات دینی، حلقه های بصیرتی و معرفتی برای اعضای هیأت های مذهبی، برگزاری قرائت زیارت عاشورا در مساجد، برگزاری جلسات تفسیر قرآن، اقامه نماز جماعت با شرکت عزاداران حسینی در مساجد و برپایی نمایشگاه حسینی و توزیع بسته های فرهنگی در بین اعضای هیئات از دیگر فعالیت های نهاد تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی همزمان با ماه محرم امسال است.

 

حجت الاسلام ایزانلو با اشاره به اینکه پیش از اعزام روحانیان مبلغ به مساجد استان برای ماه محرم، همایش آموزشی توجیهی «طلایه داران تبلیغ» به منظور افزایش آمادگی و ارائه سرفصل های تبلیغی به روحانیان اعزامی برگزار شد، افزود: این همایش با شرکت غالب روحانیان مبلغ اعزامی پیش از آغاز ماه محرم در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی(ره) بجنورد با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد برگزار شد.

 

وی اضافه کرد: آماده سازی، ارائه سرفصل های آموزشی به مبلغان، بیان اهمیت و جایگاه ائمه جماعت در تبیین مسائل اعتقادی و اجتماعی مردم، ایجاد وحدت رویه تبلیغی بین روحانیان و تجدید روحیه مبلغان اعزامی از جمله اهداف برگزاری این همایش بود.

 

گفتنی است، امسال در استان خراسان شمالی همزمان با ماه محرم برنامه‌ها و مراسمات عزاداری شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در هزار و 68 هیأت مذهبی و 969 باب مسجد با همکاری بیش از 900 روحانی مبلغ و 800 مداح اهل بیت(ع) برگزار می شود./9314/202/ب3

ارسال نظرات