۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۹۵۴۷۳
امام جمعه هشترود:

افراط و تفریط در عزاداری‌ها مورد قبول نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رحیمی گفت: عزاداری هایی که در کشور ایران مطرح است بر اساس نظام عزاداری دینی است و از آداب و سنن و فرهنگ های قومی و محلی شکل گرفته اند.
حجت الاسلام رحيمي، امام جمعه هشترود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه شهرستان هشترود، در کارگاه آموزش تخصصی اصول و کارکردهای تشکلات دینی و هیات مذهبی که در حسینیه عاشورائیان برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: عزاداری هایی که در کشور ایران مطرح است بر اساس نظام عزاداری دینی است و از آداب و سنن و فرهنگ‌های قومی و محلی شکل گرفته اند.

 


وی اظهار کرد: هرگونه عزاداری که برپایه عزاداری دینی باشد مورد قبول است اما هیأت ها نباید اجازه دهند عزاداری های ما دچار خدشه شود، مجلس عزاداری باید از پویائی لازم برخوردار باشد اما در عین حال قداست آن نیز باید حفظ و با بدعت های نادرست شأن هیات های عزاداری صیانت شود.

 


امام جمعه هشترود تصریح کرد: دهه اول محرم یادگار زمان امام رضا(ع) است که آن حضرت با برگزاری جلسات عزاداری در دهه اول محرم سبب ماندگاری این سنت شدند هرچند بعد از آن حضرت فراز و نشیب های زیادی صورت گرفت و حتی در زمان طاغوت اجازه عزاداری داده نمی شد اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی مردم می توانند آزادانه عزاداری کنند.


وی تاکید کرد: تقویت دستجات عزاداری و ایجاد شور حسینی در بین مردم خوب است اما نباید از اصل عزاداری و سنت ها غافل شویم و مواظب باشیم برای آیندگان سنت غلطی باقی نگذاریم.

 


حجت الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی عزاداری ها باید برپا شوند اما نباید به بهانه این عزاداری ها موجبات سلب آسایش از شهروندان فراهم شود. افراط و تفریط در عزاداری ها مورد قبول نیست و دستگاه عزاداری باید بر محوریت اهل بیت باشد.

 


وی بیان کرد: متاسفانه با ورود برخی از آلات موسیقی فضای آلوده ای وارد دستجات عزاداری می شود که باید هأیت امنای دستجات عزاداری در این زمینه هوشیاری کامل داشته باشند. اگر خالصانه حرکت کنیم مجالس ما هم معنوی تر و پربرکت تر خواهد شد.

 


رحیمی همچنین ابراز کرد: مادحین و روحانیان مکمل یکدیگر هستند و حتما باید از وجود یکدیگر در مجالس استفاده کنند تا هم احساس در مجالس ما باشد و معرفت در بین عزاداران ایجاد شود./854/202/ب1

ارسال نظرات