۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۲۹۵۶۱۷

محفل شیرخوارگان حسینی در حرم ثامن الحجج برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ با شکوه ترین محفل شیرخوارگان حسینی امروز به طور همزمان با سی هزار و 100 نقطه جهان اسلامی در بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) برگزار شد.
همايش شيرخوارگان حسيني در حرم رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سیزدهمین مراسم بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) در قالب محفل شیرخوارگان حسینی امروز در حرم رضوی به طور هم زمان با بیش از سی هزار منطقه اسلامی در جهان برگزار شد.

 

صحن و سرای رضوی امروز به یاد حضرت علی اصغر؛ طفل شش ماهه سیدالشهدا(ع) میزبان یکصدهزار مادر و فرزندانی بود که لباس‌های متحدالشکل سبز رنگ به تن داشتند و با سربندهای یا حسین(ع) و یا اباالفضل(ع) مزین شده بودند.

 

براساس این گزارش با شکوه ترین همایش شیرخوارگان حسینی ساعت 9 صبح امروز؛ نخستین جمعه ماه محرم با تلاوت قرآن کریم در صحن جامع رضوی آغاز شد و با سخنرانی، مرثیه سرایی و عزاداری احمد واعظی؛ مداح اهل بیت ادامه یافت.

 

تکریم فرزندان یک وظیفه عمومی است

حجت الاسلام حلواییان، سخنران این برنامه در جمع مادران گفت: این سؤال همیشه در طول تاریخ مطرح بوده است که حضرت علی اصغر(ع) کوچکترین سرباز سیدالشهدا(ع) در کربلا که نه لباس رزم به تن داشت و نه توانایی مبارزه، به کدامین گناه کشته شد.

 

وی تصریح کرد: مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) سبب شکوفایی نهضت حسینی در جامعه جهانی است.

 

سخنران حرم رضوی با تأکید بر این که احترام و تکریم فرزندان باید به یک وظیفه عمومی درآید، بیان کرد: محبت به فرزندان خردسال، کودک و نوجوانان در مساجد باید فرهنگسازی شود، خوبی ها بیش از بدی ها مطرح شود و آن ها شاهد الطاف اطرافیان نسبت به خود باشند در واقع عناصر جاذبه باید بیشتر و محکم تر از عوامل دافعه به منصه ظهور گذاشته شود.

 

حجت الاسلام حلواییان ابراز کرد: امروز کودکان در خانواده و اجتماع باید کانون توجه، محبت و مهربانی قرار گیرند به خصوص در مساجد، حسینیه ها و مشاهد مشرفه به طرق مختلف مورد احترام و تجلیل قرار گیرند تا از این اماکن اسلامی رویگردان نشوند.

 

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: والدین باید مراقب باشند که مبادا به واسطه تربیت نادرست مورد عاق فرزندان قرار گیرند یعنی توجه داشته باشند که با تربیت نادرست غربی فرزندانشان را اسیر ماهواره و سایت های مبتذل نکنند که معصومیت فطری آن ها از بین رود.

 

حجت الاسلام حلواییان تصریح کرد: افرادی که با سبک زندگی غربی رشد یافته اند نمی توانند از ارزش های اسلامی پاسداری کنند و سربازان ولایت باشند.

 

به گفته وی فرزندان زینت والدین هستند از این رو مراقب زینت های خود باشیم که مورد ظلم و بی مهری قرار نگیرند.

 

گفتنی است، همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت واقعه عاشورا است که هرسال در نخستین جمعه ماه محرم الحرام از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان و... با همکاری مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) برگزار می‌‌شود./1308/202/ب1

ارسال نظرات