۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۹۵۷۱۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان مطرح کرد؛

محرومیت از رحمت الهی؛ نتیجه نپذیرفتن سبک زندگی علوی و حجاب فاطمی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه به فرموده پیامبر(ص) هرکس به یک توصیه حضرت علی(ع) عمل نکند، تمام درهای رحمت الهی به رویش بسته خواهد شد، گفت: کسانی که حجاب حضرت زهرا(س) و سبک زندگی حضرت امیر(ع) و فرزندانشان را قبول ندارند مشخص است که در زندگی با چه عاقبتی رو به رو خواهند شد.
حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان شامگاه امروز در برنامه بیان که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، با بیان اینکه ولایت دنباله رسالت و لازمه رسیدن به ایمان و قرب الی الله است، گفت: نمازی که بدون ولایت حضرت امیرالمؤمنین(ع) خوانده شود نماز لائیک بوده و ایمان چنین فردی ایمان لائیک است.

 

وی افزود: روایت شده که یک روز شخصی با حضرت امیر(ع) برخورد کرد و در کنار حضرت غذایی رنگارنگ دید خواست که بخورد، حضرت علی(ع) خطاب به او فرمود نخور این غذا مسموم است اما شخص به سخن حضرت گوش نداد و گفت ای علی کاری هست که شما در آن دخالت نکنی، حضرت وقتی این سخن مرد را شنید رنجید و از کنار او برخاست و رفت.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در حالی که حضرت داشت از آن مرد دور می‌شد مرد نشست و غذا خورد و پس از چند دقیقه درگذشت و خانواده اش جنازه او را برای اقامه نماز میت نزد حضرت رسول(ص) بردند که حضرت فرمود من بر این مرد نماز نمی خوانم.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اظهار کرد: زمانی که علت را از حضرت جویا شدند حضرت رسول فرمودند این مرد علی(ع) را رنجانده و تمامی درهای رحمت الهی به رویش بسته شده و تا زمانی که علی(ع) راضی نشود من بر او نماز نمی خوانم.

 

وی ادامه داد: خانواده میت رفتند و حضرت امیر(ع) را صدا زدند و حضرت نزد رسول خدا(ص) آمدند و به ایشان فرمودند که من از این مرد گذشتم و پیامبر(ص) پس از شنیدن این سخن به مردم گفتند خود را برای نماز میت آماده کنید.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: این مرد به خاطر عمل نکردن به یک سخن کوچک حضرت علی (ع) از رحمت الهی محروم شد بنابراین کسانی که حجاب حضرت زهرا(س) و سبک زندگی حضرت امیر(ع) و فرزندانشان را قبول ندارند مشخص است که در زندگی با چه عاقبتی رو به رو خواهند شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه حضرت علی(ع) می‌فرمایند که اگر به دنبال رحمت الهی هستید از عالمان ربانی جدا نشوید، اظهار کرد: عالم ربانی محو در ولایت ائمه(ع) و خداوند است به همین دلیل هم نشینی با چنین انسانی موجب تحکیم پایه‌های ولایت در وجود انسان می شود.

 

وی یادآور شد: همچنین هر کس که به دنبال به سعادت است باید از گناهان کبیره که در قرآن برای آن وعده عذاب نازل شده پرهیز کند زیرا پرهیز از این گناهان موجب بخشیده شدن گناهان کوچک و صغیره انسان می شود./968/پ202/ف

ارسال نظرات