۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۲۹۵۷۲۹
سخنران و مبلغ حوزوی:

برخی دین را سکویی برای رسیدن نیازهای دنیایی قرار می‌دهند

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری شب سوم محرم در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با حضور حضرت آیت الله جوادی آملی، آیت الله هاشمی شاهرودی، حجت الاسلام والمسلمین غروی و سردار احمدی برگزار شد.
عزاداري محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سخنرانی و ذکر توسل حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در شب سوم محرم در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضور حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی و با سخنرانی حجت الاسلام ابوالقاسم عالمی برگزار شد.

 

در این مراسم آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی نایب رییس مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه قم نیز حضور داشتند.

 

حجت الاسلام عالمی به بیانات امام حسین(ع) در راه کربلا اشاره و خاطرنشان کرد: بیشتر مردم طالب دنیا هستند و زمانی که منکر در دنیا زیاد شود و نهی از منکر اثری نداشته باشد، مؤمن آرزویی جز مرگ نمی تواند داشته باشد.

 

سخنران و مبلغ حوزوی تصریح کرد: چه در زمان اهل بیت(ع) و چه در زمان حال، برخی دین را سکویی برای رسیدن به آرزوهای دنیایی و برآورده شدن نیازهایشان قرار می دهند؛ در واقع از دین مبین اسلام، استفاده ابزاری می کنند و آن را پوششی برای کارهای خود می دانند.

 

وی با اشاره به مفهوم پرسیدن سوال، اظهار داشت: سوال پرسیدن، همیشه برای گرفتن پاسخ و یا به معنای ناآگاهی نیست؛ گاهی برای تأکید بر مطلبی از پرسش استفاده می شود تا اهمیت پاسخ آن برای دیگران هم محرز شود.

 

حجت الاسلام ابوالقاسمی افزود: امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان در چنین روزی وارد کربلا شدند؛ سالار شهیدان با وجود آگاهی از این که وارد کربلا شده است، از یاران خود پرسید، این چه سرزمینی است؟ یاران امام در پاسخ گفتند، این سرزمین به قادسیه، نینوا و کربلا معروف است؛ امام حسین(ع) با شنیدن اسم کربلا فرمودند، أللّهُمَّ إنّی أعُوذُ بِکَ مِنَ الکَربِ وَ البَلاء./840/پ202/ف

 

ارسال نظرات