۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۹۵۸۵۶
حجت الاسلام والمسلمین کازرونی تبیین کرد؛

تأثیر اعمال بر ذات و باطن انسان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین کازرونی در حرم رضوی گفت: اعمال و کردار ما ذات ما را می سازد؛ بدی ها ذات او را ظلمانی و تاریک و اعمال صالح و نیک باطنش را نورانی می کند و صفا می بخشد.
حجت الاسلام کازروني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در سلسله برنامه های تبلیغی محرم الحرام حرم رضوی در رواق امام خمینی(ره)، اظهار کرد: ایمان بر اصول و پایه هایی استوار است، در صورتی که این پایه ها تقویت شوند ایمان هم تقویت می شود و اگر سست شود بنای ایمان فرو می ریزد.

 

وی افزود: یکی از این پایه ها اعتقاد به خداوند و ناظر دانستن او بر انسان است، خدای متعال همه حرکات و سکنات ما را می بیند و بر آنچه درون سینه ها مخفی است، آگاهی دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی بیان کرد: مردم فقط حرکات و اعمال ظاهری هم را می بینند اما خداوند افزون بر ظاهر انسان بر اندیشه ها، تفکرات، اذهان و نیت های درونی او آگاهی دارد، از این رو گفته می شود نیت های خویش را اصلاح کنید.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: اساس همه اصول ایمانی بر این اصل اولیه استوار است که اگر انسان خداوند را ناظر و شاهد خود نبیند، سایر اعمالش نماز، روزه، انفاق و حج او مقبول درگاه الهی نمی شود.

 

وی با بیان این که اصل دوم اعمال و رفتار ماست که روی ذات ما اثرگذار است، خاطرنشان کرد: شر و بدیها چون تهمت، غیبت، مال مردم خوری و کم فروشی ذات انسان را تاریک و ظلمانی می کند اما اعمال صالح و نیک به او نورانیت و صفا می بخشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی مطرح کرد: تأثیرگذاری اعمال انسان بر ذاتش از سنت های الهی است که نمی توان آن را انکار کرد و نادیده گرفت، همانطور که قانون جاذبه به عنوان یکی از قوانین تکوینی عالم قابل تغییر نیست و نمی توان آن را هم نادیده گرفت.

 

وی عنوان کرد: امام حسین (ع)فرموده اند: اسلام عریان و لباسش تقوا است، فرد بدون تقوا اسلامش پسندیده نیست، لباس اسلام تقوا و زینتش حیا است، حیا از مردم و حیا از خداوند به اسلام زینت می بخشد، ورع و دوری از گناه یکی دیگر از پوشش های اسلام است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ثمره اسلام و اعتقاد به خدا عمل صالح است کسی که عمل صالح ندارد نشانگر بی ایمانی و بی اسلام بودن اوست و این عمل صالح است که ذات او نورانی می کند.

 

وی افزود: این مسأله مهمی است که باور کنیم همه اعمال و کردار ما بر ذات ما تأثیرگذار است؛ اعمال و رفتار ذات ما را می سازد، از این رو می توانیم برای خویش با اعمالمان ذات خوب یا بد بسازیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی خاطرنشان کرد: محبت به اهل بیت از اصول مهم دیگر ایمان است حتی اعتقاد به خدا پایه اش محبت است کسی تا خدا را دوست نداشته باشد معتقد نمی شود؛ این محبت به خدا است که انسان را شب زنده دار می کند، او را زیارت ائمه می کشاند، او را به خیرخواهی و انجام عمل صالح وا می دارد./1308/202/ب1

ارسال نظرات