۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۲۹۵۹۴۹
امام جمعه موقت تهران:

ولایت فقیه محور تمامی ارزش‌ها است/ عملکرد دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی مطلوب نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت فرهنگ شهادت، گفت: فرهنگ شهادت صیانت از محور ارزش ها یعنی ولایت فقیه است.
ولایت فقیه محور تمامی ارزش‌ها است/ عملکرد دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی مطلوب نیست ولایت فقیه محور تمامی ارزش‌ها است/ عملکرد دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی مطلوب نیست ولایت فقیه محور تمامی ارزش‌ها است/ عملکرد دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی مطلوب نیست ولایت فقیه محور تمامی ارزش‌ها است/ عملکرد دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی مطلوب نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم گرامیداشت شهید حسین همدانی که امروز شنبه در حسینیه فامطه الزهراء برگزار شد با بیان اینکه سپاهیان، بسیجیان و نیروهای مصلح ایران اسلامی به هربهانه ای در جبهه ها حضور می یافتند، تصریح کرد: نیروهای انقلابی شهید می شدند و برخی منتظر شهادت بودند، آنها با نایب امام زمان(عج) به خاطر صیانت از انقلاب بیعت بستند، امروز نیز ما امانت دار آنان هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه فرهنگ شهادت صیانت از محوریت ارزش ها است، گفت: محور تمامی ارزش ها ولایت فقیه بوده و ما باید با فرهنگ شهادت از آن حفاظت کنیم، جهاد فقط در هشت سال دفاع مقدس نبوده بلکه این دفاع هم اکنون نیز برای مقابله با تهاجم فرهنگی وجود دارد.

 

وی افزود: رهبری از عملکرد دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی راضی نیستند، هنوز گام هایی برای مقابله با مشکلات اقتصادی انجام نگرفته است، مقام معظم رهبری مقابله با مشکلات دنیای مجازی شورایی را  ایجا کردند که هنوز اقدامی از سوی آنان برای مقابله با فساد و مشکلات فضای مجازی صورت نگرفته است.

 

امام جمعه تهران با اشاره به شهادت سردار همدانی، ابراز داشت: شهادت یکی از شیران بیشه دین، دیانت، شهامت و شجاعت در عرصه سربازی ولایت، عنصر ایمان، جهاد و هجرت دائم سردار حاج حسین همدانی را به امام زمان(عج) و نایب ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی و خانوادی وی، تسلیت می گویم.
 

وی افزود: این شهید دوره خود را طی کرده و به عالم ملکوت یعنی مقام «عندرب» ماوا گزید، ما او را نمی‌بینیم ولی او ما را می بیند، گرچه اولیاء و شهدا زنده یا مرده ندارند، همانطور که برای علمای دین روایت داریم جای خالی یک مومن خدایافته  و پربرکت را هیچکس نمی گیرد از این جهت خلاء وجودی آن سردار شهید پر نخواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی بیا بیان اینکه یک انسان وارسته و منتظر شهادت به آرزوی خویش رسید، خاطرنشان کرد: سردار همدانی در پشگاه پروردگار عالم رنگ خدا گرفت و به شهیدان پیوست و سایه مستقیم سید الشهدا(ع) با شهود آن عالم را دریافت کرد، این افتخاری برای خانواده وی، شهر و تمام ملت ایران است، امام سجاد(ع) در مجلس ابن زیاد فرمودند: تو من را از کشتن می ترسانی؟ کشته شدن فرهنگ ما است و شهادت کرامت ما.


 
وی افزود: سپاه پاسداران با این انگیزه شهادت طلبی قدم در مسیر مقاومت تحت فرماندهی رهبری می‌گذارد تا خداوند به او بالاترین مقام را بدهد، عارفان، زاهدان و هر عالمی در مسیر خویش به سمت خدا حرکت می کنند و هرکسی راهی به سوی خدا دارد ، این افراد با اعمال قربی در پیشگاه پرودگار درجاتی را کسب می کند.

 

امام جمعه موقت تهران  با بیان اینکه خداوند اجر کسی که کار خوب برا ی خدا انجام می دهد فراموش نمی کند، تصریح کرد: انسان به احوال علماء غبته می خورد، در روایت داریم این مقامات محدود به قشر خاص نیست بلکه هرکسی که با خدا معامله کند از مقام فرشتگان نیز بالاتر خواهد رفت، معصومین که از آن عالم اطلاع دارند فرمودند؛ بالای هرکار خیری یک مقام و درجه ای نیز وجود دارد، اشخاصی هستند نماز شبشان هیچ موقع ترک نشده و حتی نماز جعفر در روز را ترک نکردند.

 

وی افزود: یکی از اساتید آیت الله بهجت روزی هزار بار سوره قدر می خواندند و قرائت زیارت عاشورای ایشان در روز ترک نشد، امام خمینی(ره) در اواخر خود مانند یک جوان به دیگران شادی می داند، و حتی نماز شب و قرائت قرآن ایشان نیز ترک نشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: براساس ارزیابی امامان معصوم بالاتر شهادت فی سبیل الله مقامی نیست، چه می شود خداوند عده ای را برای این شهادت بر می گزیند، خداوند نمی خواهد منتخب خود را چنین فردی در بستر بمیرد.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان امیرمومنان(ع)، گفت: امام علی(ع) فرمودند؛ هزار ضربه شهید که بر بدن من وارد شود برای من محبوب تر است از اینکه در بستر بمیرم، انسان باید همیشه برای خدا حرکت کند، انسان باید همیشه نیت خدایی داشته باشد تا در جهاد اصغر و اکبر دیده شود، نکند نسیم شهادت بوزد و ما عقب بمانیم.

 

وی با اشاره به آیات سوره حج، ابراز داشت: خداوند در این آیه مومنین را مورد خطاب قرار داده است، امام سجاد(ع) در هنگامی که به آیه «یا ایها الذین آمنو» می رسیدند گریه می کردند، خداوند مال و جان مومن را می خرد و پروردگار عالم با فاسد کاری ندارد، خدا عاشق و خریدار مومن است، معامله علی با خداوند سبب شد تا حضرت به جای پیغمبر در بستر بخوابند و این کار برای بهشت نبود.

 

امام جمعه موقت تهران، افزود: مومن خدا را یافته است و بهتر از خدا چیزی وجود ندارد، در زندگی برای خداوند کار کرده و به جبهه می رود، در این آیه خداوند به مومن می فرمایند: ای مومن رکوع و سجود بجا بیاور و خداوند را عبادت کن، انسان باید در تمامی حالات بنده خداوند باشد، رفتار انسان در خانه خویش باید برای رضای خداوند باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: باید اهل رکوع و سجود باشیم و خداوند را عبادت کنیم و به دیگران خیر برسانیم، انجام اقتصاد مقاومتی انجام خیر از سوی انسان است و در این آیه اشاره به جهاد می شود، دشمن دائما در حال جنگ با ما می باشد، آنها بمباران فرهنگی کرده و نابودی عفت خواهران را مد نظر دارد، آنان عوامل خویش را در دانشگاه ها وارد کرده اند تا به اهداف خود برسند، این جنگ فرهنگی بسیار خطرناک تر از جنگ نظامی است.
وی افزود: شهید همدانی برای ما الگو بوده و تا جان داشت از جبهه خداحافظی نکرد و اهل خیر و عبادت خداوند بود./811/پ201/ج

 

ارسال نظرات