۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۲۹۵۹۹۵
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

کسانی که می‌گویند امام علی مذاکره کرد، سیاست علوی را درک نکرده‌اند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی اختلافات موجود در میان سیاسیون را ریشه در فاصله گرفتن از سیاست علوی دانست و گفت: اگر سیاست علوی بر این افراد حاکم است پس چرا می گویند حضرت علی(ع) هم مذاکره می کرد؟! اینها هنوز درنیافته‌اند که مذاکره خوب است یا نه.
حجت الاسلام آقاتهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در برنامه شب چهارم محرم هیأت فاطمیون که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، در ادامه شرح زیارت جامعه کبیره به توضیح فراز«وَ مُخْتَلَفَ الْمَلائِکَةِ» پرداخت و اظهار داشت: این خود ما هستیم که راه را باز می کنیم برای ارتباط با ملائکه یا شیاطین؛ همانطور که اولیاء خدا با ملائکه ارتباط برقرار می کنند، انسان‌های بد نیز با شیاطین ارتباط می گیرند.


وی با اشاره به اینکه شمر در جنگ صفین از حضرت علی(ع) حمایت می کرد و در رکاب حضرت زخمی شد، گفت: خیلی ها ممکن است سوابق خوبی هم داشته باشند اما به تدریج منحرف شوند؛ پسر نوح که از همان آغاز انسان بدی نبود، به همین دلیل انسان باید مدام مراقب رفتار، نشست و برخواست‌ها و مطالعات خودش باشد.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه شیطان هرکس را به سبک خودش و با شیوه خاص خودش فریب می دهد، راه نفوذ شیطان را از ناحیه نقاط ضعف هر فرد دانست.

 

ملائکه بر غیر معصومان نیز نازل می‌شود
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی تنزیل ملائکه را برای غیر ائمه اطهار(ع) ممکن دانست و گفت: البته سطح نزول ملائکه برای همه آنها یکسان نیست؛ در سطحی که برای حضرت امیرالمؤمنین(ع) ملائکه نازل می شدند امروز تنها امام زمان(عج) در آن سطح است.


وی یکی از شخصیت‌های برجسته‌ای که ملائکه بر او نازل شده اند را حضرت مریم عنوان کرد و ابراز داشت: او یک انسان شریف خود ساخته بود به همین دلیل خداوند ملائکه را به یاری اش می فرستاد و با ایشان در ارتباط بودند.


نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی با اشاره به اینکه بعد از پیامبر(ص)، ارتباط جبرئیل با حضرت زهرا(س) قطع نشد، گفت: جبرئیل به حضرت مطالبی را بیان می کرد و ایشان انشاء می کرد و امیرالمؤمنین(ع) می نوشتند و صحیفه فاطمیه جمع آوری شد؛ البته این صحیفه از اسرار است.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم حرم ائمه اطهار(ع) و اولیای الهی را محل نزول ملائکه خواند و تصریح کرد: روایت داریم در شب های جمعه نزول ملائکه در حرم اباعبدالله حسین(ع) غوغا می کند؛ مرحوم حضرت آیت الله بهجت به حجت الاسلام والمسلمین مسعودی تولیت پیشین حرم حضرت معصومه(س) گفته بودند که به مردم بگویید در حرم سر و صدا نکنند چراکه ملائکه آزار می بینند.

 

نزول ملائکه بر نمازگزاران
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی نمازگزاران را از جمله افرادی برشمرد که ملائکه برآنها نازل می شوند و گفت: در روایت آمده است که وقتی به نماز می ایستند از اوج آسمان تا اعماق زمین ملائکه صف می کشند؛ ملکی در بین ملائک ندا می دهد که اگر نمازگزار می دانست که در این نماز چه چیزی نصیبش می شود نماز را رها نمی کرد و آن را سرسری نمی گرفت.


وی در ادامه بیان داشت: از امام صادق(ع) پرسیدند منظور از آیه «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا»چیست؟ حضرت فرمود این افراد، بیانات انبیاء و امامان را دریافته اند و ایستاده اند تا آن فرمایشات تثبیت شود؛ انقلاب ما از مصادیق این آیه شریفه است، حضرت فرمود ملائکه بر اینها نازل می شود و می گویند نترسید و غصه نخورید بشارت باید برشما.


نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه در جلسه ای که در آن یاد خدا می شود، ملائکه نیز حضور پیدا می کنند، گفت: برخی در مجلسی که یاد خدا در آن نباشد، نمی نشینند، طبق این روایت در مجلسی یاد خدا باشد رحمت الهی از سر افراد لبریز می شود و در آن جلسه ایمانشان تثبت شود، اخلاقشان رشد پیدا می کند.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به این فراز حدیث کساء«فَقالَ النَّبِىُّ وَالَّذى بَعَثَنى بِالْحَقِّ نَبِیّاً وَاصْطَفانى بِالرِّسالَهِ نَجِیّاً ما ذُکِرَ خَبَرُنا هذا فى مَحْفِلٍ مِنْ مَحافِلِ اَهْلِ الاْرْضِ وَفیهِ جَمْعٌ مِنْ شَیعَتِنا وَمُحِبّینا اِلاّ وَنَزَلَتْ عَلَیْهِمُ الرَّحْمَهُ وَحَفَّتْ بِهِمُ الْمَلاَّئِکَهُ وَاسْتَغْفَرَتْ لَهُمْ» گفت: این حدیث به ما می آموزد که باهم بنشینید و حرف درست بزنید و فکر درست داشته باشد.


استاد حوزه علمیه قم افزود: برخی سعی دارند جمع های خانوادگی خود را به شکلی برگزار کنند که مفید و خدایی باشد و حتی از این فرصت ها نیز استفاده کنند.

 

حتی پنج دقیقه از عمر خود را تلف نکنید/ حُر با پنج دقیقه تفکر به آن مقامات رسید
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی به ویژه به جوانان توصیه کرد که وقت خود و دیگران را ضایع نکنند و تصریح کرد: نگذارید حتی پنج دقیقه عمرتان تلف شود با همین پنج دقیقه حر به آن مقام رسید؛ این پنج دقیقه چقدر می ارزد؟


وی ادامه داد: پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) فرمود اگر کسانی یاد کنند از مجلس ما ملائکه بر آنها نازل می شوند و استغفار می کنند تا زمانی که آن جمع‌شان از هم نپاشیده است؛ در روایت داریم ملائکه در جلسه ای که ذکر حضرت علی(ع) باشد رفت و آمد می کنند و ملائکه دیگر که نتوانسته اند به آن جلسه برسند خود را به آن محل می رسانند و پر و بال خویش را به در و دیوار آنجا می‌کشند.

 

کسانی که می‌گویند حضرت علی مذاکره کرد، سیاست علوی را درک نکرده‌اند
نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی با توجه به اینکه پیروان علی(ع) باید در سیاست و اداره امور جامعه حضرت را الگوی خویش قرار دهند، گفت: آیا در سیاست ما افکار علوی حاکم است؟ چرا اینقدر باهم اختلاف داریم؟! اگر این‌گونه است پس چرا برخی می گویند علی(ع) هم مذاکره می کرد، اینها هنوز درنیافته‌اند که مذاکره خوب است یا نه.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه برخی حتی دین ندارند اما به حضرت علی(ع) علاقه دارند، خاطرنشان کرد: یک دانشمند و فیلسوف مسیحی می گفت آیا شیعیان می دانند که امام علی(ع) فیلسوف بزرگی بوده است؛ او که تنها چند نکته از حضرت شنیده بود احساس غرور می کرد که امام علی(ع) را می شناسد.

 

آیا ظاهر دختران و پسران در جامعه نشان می‌دهد که شیعه امیرالمؤمنین هستند؟
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با ابراز تأسف از اینکه برخی از ما شیعیان با داشتن چنین الگوهایی به دنبال دیگران می رویم، گفت: دختران و پسران ما الگوی‌شان کیست؟ اگر کسی از خارج به کشور ما بیاید رنگ و بوی علی(ع) را در شهرهای ما مشاهده می کند؛ پسران و دختران ما ظاهرشان اینگونه است؟!


وی تأکید کرد: هم نام بودن با علی(ع) و حضرت فاطمه(س) کافی نیست، باید خلق و خوی علوی و فاطمی داشت؛ متأسفانه فضای جامعه به سمتی رفته که برخی فکر می کنند هرکس نتواند دزدی کند بی عرضه است.


نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی مجلس علما را از جمله افراد غیر معصومی برشمرد که ملائکه بر آنها نازل می شوند و گفت: در روایت داریم که ملائکه بال خود را زیر پای طالب علم پهن می کنند؛ این روایت را اوایل طلبگی برای ما بارها می گفتند.

 

گریه بر سیدالشهدا موجب رشد معنوی انسان می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی در ادامه به داستان سعد بن معاذ اشاره کرد و ابراز داشت: پیامبر(ص)خیلی به او احترام کرد و خودش در قبر رفت و جنازه اش را در قبر قرار داد؛ ویژگی او این بود که در همه حال سوره قدر را تلاوت می کرد در حال راه رفتن، نشستن، دراز کشیدن اما همین فرد یک ایراد داشت و آن هم بد اخلاقی با خانواده اش بود؛ پیامبر(ص) فرمود به همین دلیل فشار قبر او بسیار شدید است.


وی بهترین مجلس را مجلس ذکر ابا عبدالله(ع) دانست و گفت: نماز شب و گریه بر امام حسین(ع) دو راهی است که موجب رشد انسان می شود؛ در این جلسات گناهان انسان پاک می شود./928/پ201/ش

ارسال نظرات