۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۲۹۶۰۲۵
مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه امام رضا:

احیای حکومت نبوی و علوی در پرتو امربه معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام رضا احیای حکومت نبوی و علوی و نیز اهداف مترتب بر آن ها را در پرتو امربه معروف و نهی از منکر دانست و گفت: اگر این مهم در جامعه اجرا شود، تمام فرایض جایگاه حقیقی خود را پیدا می کنند.
امربه معروف و نهي از منکر

حجت الاسلام غلام نبی گلستانی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام رضا(ع) در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که جریان حق و باطل در طول تاریخ همواره در تقابل با یکدیگر بودند، اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) در کربلا و در مقابل حکومت ظلم و باطل برای احیای حق و حفظ اسلام بود که بسیار مهم و اساسی است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام رضا(ع) با اشاره به وصیت نامه امام حسین(ع) به برادرشان محمد حنیفه، هنگام خروج حضرت به عنوان اعتراض به درخواست بیعت یزید از مدینه، تصریح کرد: قیام حضرت سیدالشهدا(ع) به منظور اصلاح و سامان بخشی امت پیامبر(ص) و حضرت علی است، یعنی حضرت همان اهدافی را دنبال می کنند که پیامبر(ص) در رسالت و امام علی(ع) در امامت(امامت، تدوام رسالت است) خویش انجام دادند.

 

احیای حکومت نبوی و علوی در پرتو امربه معروف و نهی از منکر است

معاون فرهنگی دانشگاه اقبال لاهوری مشهد، اجرای امربه معروف و نهی از منکر را به عنوان اهداف دیگر قیام حضرت در وصیت نامه ایشان خواند و خاطرنشان کرد: در نگاه امام حسین(ع) امر به معروف است که سبب جان بخشی می شود و فرد و جامعه را به بهداشت و سلامتی فرا می خواند چرا که این مهم زشتی ها و پلیدی ها را نابود می کند؛ خداوند در آیه 110 سوره آل عمران می فرماید «امت اسلام را بدین جهت که به خدا ایمان دارند وفریضه امر به معروف و نهی از منکر را ادا می کنند بهترین امت معرفی می کند».

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این پرسش که چرا در بین تمام قیام ها در طول تاریخ، فقط قیام امام حسین(ع) رنگ ابدیت گرفته و نه تنها کم رنگ نشده بلکه با گذشت زمان پررنگ تر شده است، اظهار کرد: قیام حضرت برآمده از اهداف الهی و معنوی که سبب ماندگاری آن پس از گذشت قرن ها شده است؛ امام حسین(ع) هنگام خروج به مدینه خطاب به پیامبر(ص) فرمودند، من به خاطر دفاع از دین اسلام، به خاطر خدا و نجات امت اسلامی، قیام کردم و در این سخن نیز به وضوح اهداف حضرت مشخص است.

 

حجت الاسلام گلستانی، احیای حکومت نبوی و علوی و نیز اهداف مترتب به آن ها را در پرتو امربه معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: اگر این مهم در جامعه اجرا شود، تمام فرایض جایگاه حقیقی خود را پیدا می کنند و از طرف دیگر در روایات نیز تأکید شده است که اگر بخواهید حکمی از احکام الهی را در جامعه اجرا کنید چاره ای ندارید جز این که ابتدا امر به معروف و نهی از منکر را جنبه اجرایی و عملی به آن بدهید و بعد انتظار داشته باشید تا احکام دیگر در جامعه اجرا شود.

 

وی افزود: تشکیل حکومت اسلامی و عادلانه به عنوان مهم ترین هدف در مسأله امر به معروف و از بین رفتن نظام ظلم و فساد از اساسی ترین مسائل در تحقق نهی از منکر محسوب می شوند.


ضرورت انتقال پیام عاشورا به همه نسل ها و عصرهای مختلف

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام رضا(ع) با بیان این که اصل قیام و رساندن پیام قیام به دیگران به عنوان دو موضوع قابل توجه در هر قیامی است، خاطرنشان کرد: اصل قیام کربلا به وسیله امام حسین(ع) و یارانشان انجام و رساندن و انتقال پیام آن نیز از سوی بازماندگان عاشورا به ویژه حضرت زینب(س) ارائه شد و ایشان از جان خود نیز در حفظ و انتقال پیام عاشورا گذشتند.

 

معاون فرهنگی دانشگاه اقبال لاهوری مشهد، پیام عاشورا را جاودانه خواند و بر ضرورت انتقال آن به همه نسل ها و عصرهای مختلف تأکید کرد و گفت: تبلیغ به معنای رساندن پیام است و مبلغان دینی به ویژه در این ایام محرم باید نسبت به رساندن و انتقال پیام عاشورا به عنوان پیام عدالت، رفعت، اخلاق و قیام علیه ظلم و اجحاف، عمل به معروف و مقابله با منکر، اهتمام جدی داشته باشند.

 

حجت الاسلام گلستانی در ادامه خاطرنشان کرد: کسانی که امر تبلیغ را بر عهده دارند باید نسبت به قیام امام حسین(ع) شناخت داشته و ابعاد آن را شناسایی کنند و مسأله دیگر این است که بتوانند پیام های این انقلاب و قیام را به بهترین شکل و در قالب های مختلف و بیان هنری به مردم و به ویژه نسل جوان انتقال دهند.

 

داعش در پی تحقق حکومت ابوسفیانی و اموی بر عراق و شام است

وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان این که امروز، حق و باطل به صورت تمام قد در برابر یکدیگر قرار گرفته اند، اظهار کرد: امروز اسلام تحریف شده داعشی و وهابی در برابر اسلام ناب محمدی(ص) قرار دارد، در واقع همان مسائلی و مشکلاتی که در تقابل بین اسلام اموی در برابر با اسلام امام حسین(ع) وجود داشت، امروز نیز به وجود آمده است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام رضا(ع)، داعش را به عنوان کسانی دانست که در پی تحقق حکومت ابوسفیانی و اموی بر عراق و شام هستند و تصریح کرد: مبلغان دینی در مقابل این جریان ها، مکلف به روشن گری هستند و با الگوگیری از فلسفه قیام امام حسین(ع) می توانند، مردم، نسل جوان و انسان های زمان را نسبت به اسلام ناب محمدی(ص) و نیز در مقابل، اسلام ابوسفیانی و داعشی شناخت و آگاهی دهند./844/302/ب1

ارسال نظرات