۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۹۶۱۵۸
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

مذاکرات هسته ای شباهتی به مذاکرات شب عاشورا ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری گفت: هدف آمریکا از مذاکره و ایجاد ارتباط با ایران، نفوذ به انقلاب اسلامی و نابودی جبهه مقاومت اسلامی است.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع طلاب و اساتید حوزوی استان به تبیین ابعاد نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: مذاکرات هسته ای ایران هیچ شباهتی به مذاکرات شب عاشورا ندارد.

 


وی با بیان این‌که هدف آمریکا از مذاکره و ایجاد ارتباط با ایران، نفوذ به انقلاب اسلامی و نابودی جبهه مقاومت اسلامی است، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر فهم صحیح از تاریخ و تصمیم های اتخاذ شده از سوی ائمه اطهار(ع)، تأکید دارند، باید اذعان داشت که تشبیه مذاکرات هسته ای به مذاکره شب عاشورا اشتباهی بزرگ است.

 


حجت الاسلام انتظاری افزود: مذاکره شب عاشورا نصیحت جبهه حق به جبهه کفر برای بازگشت به سوی ارزش های الهی و اسلام بود، در حالی که برخی با اشتباه ادراکی این موضوع را مشابه مذاکرات هسته ای توصیف می کنند، هنوز عده‌ای آگاه به نقشه‌های شوم دشمن از رهآورد مذاکره نیستند.

 


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود نتیجه ارتباط با آمریکا را وضعیت اسف‌بار کشورهای منطقه‌ای دانست و اظهار داشت: اگر امروز شاهد تصمیم‌های دور از اندیشه و تعقل رژیم آل سعود در منطقه هستیم، همه نشأت گرفته از نفوذ تفکرات غربی، آمریکایی و صهیونیستی در افکار سران سعودی دارد.

 


وی با بیان این‌که جنایات تاریخی و نسل‌کشی آل سعود نشانگر عجز سران دولت س
عودی در مهار بیداری و مقاومت اسلامی است، افزود: وقوع حوادث ناگوار مناسک حج، اوج خباثت استکبار در کالبد عربستان بوده است، باید با تشکیل ستادی حقیقت یاب حوادث تلخ سرزمین وحی کالبدشکافی شود.

 


حجت الاسلام انتظاری اتحاد ایران، روسیه، سوریه و عراق در جهت نابودی داعش را اقدامی استراتژیک در شکست حامیان تروریست‌های مورد حمایت آمریکا و اسرائیل در منطقه دانست و گفت: آنچه مسلم است؛ عربستان سعودی با صرف میلیاردها دلار در جنگ یمن، تجهیز داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی به دنبال حذف ایران از منطقه است.

 


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در پایان خواستار مطالعه دقیق حوادث تاریخ اسلام شد و با اشاره به نظریه‌پردازی عده‌ای بی‌سواد در این حوزه گفت: آنان که به دنبال تفسیر به رأی از حوادث تاریخی هستند، بدانند که منشأ بصیرت ملت، ولایت است نه عده‌ای خود را به ظاهر روشنفکر معرفی می کنند./935/202/ب1

ارسال نظرات