۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۹۶۲۱۴
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه لرستان مطرح کرد؛

فعالیت 41 مبلغ در مدارس استان

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه لرستان گفت: 41 مبلغ با عنوان طرح امین در مدارس استان مشغول فعالیت هستند.
اعزام مبلغان به مدارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد ولی پور، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه‌های علمیه لرستان، عصر امروز در دیدار با معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان که به منظور ضرورت اعزام روحانیان در مدارس برگزار شد، گفت: در قالب طرح امین 41 مبلغ خواهر و برادر در مدارس استان فعالیت می کنند.

 

وی تصریح کرد: از این تعداد 25 مبلغ خواهر و بقیه مبلغان برادر هستند که با همکاری آموزش و پرورش استان لرستان در مدارس حضوری مؤثر دارند.

 

حجت الاسلام ولی پور تعمیق باورهای دینی و اعتقادی دانش آموزان را مهم ترین فعالیت مبلغان اعزامی بیان کرد و عنوان داشت: مبلغان با حضور بین دانش آموزان نقش مؤثری در ایجاد بصیرت افزایی و دشمن شناسی دارند.

 

وی اقامه نماز جماعت، بیان احکام و مسائل شرعی و پاسخگویی به شبهات دینی را از جمله وظایف مبلغان اعزامی در مدارس بیان کرد.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان تصریح کرد: حضور مبلغان در ماه محرم فرصتی ارزشمند در جهت ترویج و تعمیق معارف اسلامی و باورهای دینی دانش آموزان است.

 

وی با بیان نقش مؤثر مبلغان در مدارس یادآور شد: مبلغان با حضور در مدارس، نقش مؤثری در تربیت نیروی مؤمن و متعهد دارند.

 

حوزه های علمیه در تعلیم و تربیت دینی دانش آموزان مؤثر هستند

محسن یوسف وند، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه این نشست گفت: حوزه علمیه به عنوان بازویی برای تعلیم و تربیت دینی در آموزش و پرورش محسوب می شود.

 

وی با بیان این که وجود مبلغان در مدارس می تواند در ارائه مشاوره ها و گفتمان های دینی به دانش آموزان سودمند باشد، افزود: در این راستا باید تعداد مبلغان در مدارس افزایش یابد.

 

یوسف وند خاطرنشان کرد: با انجام تمهیدات صورت گرفته، امید است تعداد مبلغان در مدارس و همکاری با آموزش و پرورش افزایش یابد./9459/202/ب3

ارسال نظرات