۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۹۶۳۱۵
معاون فرهنگی سازمان اوقاف:

حفظ حریم ولایت، جهاد در راه خدا است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: کسی که ولایتمدار است ولایت و امامت را از جان خود بیشتر دوست می‌دارد و جان خود را تقدیم حفظ حریم ولایت می‌کند و این معنای واقعی ایثار و شهادت طلبی است.
حجت الاسلام شرفخاني

حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدگاه اسلام در موضوع جهاد، گفت: در مباحث دینی و معارفی اسلام جهاد امری مهم و حیاتی برای حاکمیت اسلامی است.

 

جهاد در اسلام به معنی تجاوز و حمله نیست بلکه دفاع از حریم حاکمیت اسلام و مسلمانان است

وی با اشاره به اهمیت جهاد افزود: با وجود اهمیت فراوانی که جهاد در فرهنگ اسلامی دارد اما به این معنا نیست که نظام حاکمیت اسلامی دست به حمله یا تجاوز بزند بلکه جهاد به معنی دفاع از حریم حاکمیت اسلامی و مسلمانان است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه عنوان کرد: معنای حقیقی جهاد زیر بار ظلم نرفتن است در واقع زیرساخت اصلی جهاد در مبانی دینی شعار «نه ظلم می‌کنیم و نه ظلم می‌پذیریم» است.

 

عاشورا درس جهاد، ایثار و شهادت‌طلبی است

حجت الاسلام شرفخانی ابراز داشت: امروز یکی از درس‌های مهمی که می‌توان از واقعه عاشورا گرفت درس جهاد و شهادت است، روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در هر کس باشد می‌توان او را در هر زمانی از یاران امام حسین(ع) دانست.

 

وی با اشاره به مفهوم ولایتمداری اظهار داشت: کسی که ولایتمدار است ولایت و امامت را از جان خود بیشتر دوست می‌دارد و جان خود را تقدیم حفظ حریم ولایت می‌کند و این معنای واقعی ایثار و شهادت طلبی است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: روحیه ایثار و شهادت طلبی در کسی تحقق پیدا نمی‌کند مگر این که ولایتمداری در وجود او نهادینه شده باشد.

 

گروه‌هایی نظیر داعش فرهنگ جهاد و شهادت را تحریف می‌کنند

حجت الاسلام شرفخانی بیان داشت: اگر امروز به نام جهاد و اسلام حرکت‌های انحرافی مانند داعش و امثال آن شکل می‌گیرد و به این بهانه انواع جنایات را مرتکب می‌شوند، هدف تنها خراب کردن نام جهاد و شهادت است.

 

جهاد، تنها حول محور ولایت جهاد است

وی با اشاره به مفهوم حقیقی جهاد گفت: جهاد، تنها حول محور ولایت جهاد است، کسانی که در مقابل حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ایستاده بودند می‌گفتند حضرت را بزنید تا بهشت را به دست آورید دشمنان اباعبدالله(ع) حول محور شیطان عمل کردند کشته شدن خارج از محور ولایت خودکشی است نه شهادت‌طلبی و به طور قطع کسانی که حول محور شیطان می‌جنگند جهنمی خواهند بود.

 

شهادت در کنار ایمان و اعتقاد به ولایت تحقق پیدا می‌کند

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز داشت: درسی که ما امروز از محرم می‌توانیم بگیریم این است که باید شاخصه‌ها را کنار هم قرار دهیم و بدانیم که شهادت در کنار ایمان و اعتقاد به ولایت تحقق پیدا می‌کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: سبک زندگی حسینی مانند پازلی است که باید تمام قطعات آن کنار هم قرار بگیرد تا انسان حسینی شود لذا اگر کسی یک قطعه را در نظر بگیرد و بقیه قطعات را فراموش کند به طور قطع به بیراهه می‌رود و دچار انحراف می‌شود./807/302/ب3

ارسال نظرات