۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۹۶۴۸۱
استاد حوزه و دانشگاه:

خدایی بودن سبب ماندگاری افراد می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به قیام امام حسین(ع)، گفت: امام حسین نشان داد با خدا بودن سبب ماندگاری افراد می شود و هویت فرد گم نخواهد شد.
حجت الاسلام رحمان صابري هفتمين روز شهادت سردار همداني هفتمين روز شهادت سردار همداني هفتمين روز شهادت سردار همداني هفتمين روز شهادت سردار همداني هفتمين روز شهادت سردار همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم هفتمین روز شهادت سردار حسین همدانی به همت کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی استان کرمانشاه ظهر امروز در حسینیه انصار بنی زهرا (س) با حضور مسؤولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، علما و روحانیان و عموم مردم برگزار شد.

 


حجت الاسلام رحمان صابری استاد حوزه علمیه و دانشگاه با  تسلیت شهادت سردار همدانی اظهار داشت: خداوند خریدار وجود انسان است، مردم سه گروه هستند، گروه اول وابسته به دنیا بوده و حاضر به معامله با خداوند نیستند، گروه دوم افرادی هستند که قدری وارد دنیا شده اند و در مقابل معامله ای که با خدا می کنند خدا جنت را نصیب آن ها می کند.

 


وی ادامه داد: گروه سوم که بالاترین مقام را در نزد خداوند متعال دارند شهدا هستند، پیامبر اکرم (ص) در خصوص شهدا می فرماید که افضل مرگ ها شهادت است و هیچ کار خیری بالاتر از شهادت نیست.

 


حجت الاسلام صابری با اشاره به ویژگی های برجسته شهدا تصریح کرد: هر کس در زندگی خود این ویژگی های شهدا را در وجودش بپروراند خداوند رتبه و مقام او را بالا می برد.

 


استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نخستین ویژگی قانون «من الله» است، یعنی اذن الهی را در امور خود در نظر داشته باشیم، باید دید که آیا در رفتارها، سخنان، نوع پوشش و دیگر ویژگی ها اذن الهی داریم و خداوند به ما اجازه چنین رفتاری را می دهد یا خیر؛ قرآن به تأسی و الگو گرفتن از شهدا بسیار تأکید می کند.

 


وی بیان داشت: دومین قانون، «الی الله» است و به این معنی است که باید دید آیا انجام کارها ما را به خدا نزدیک می کند؛ انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، تمام مردم جهان را یک گام به خدا نزدیک تر کرد.

 


حجت الاسلام صابری سومین قانون را «مع الله» دانست و گفت: باید در تمام کارها دستمان در دست خدا باشد، امام حسین (ع) نشان داد که اگر خدا همراه انسان باشد، هویت فرد گم نخواهد شد، باید دست خود را در دست ولایت قرار داد تا ماندگار شد.

 


استاد حوزه علمیه اظهار داشت: چهارمین قانون نیز «لله» است و آن به این معناست که هر کس برای خدا حرکت کند، این حرکت از چشم خداوند به دور نمی ماند و ماندگار می شود، همانند قیام امام حسین (ع) که ماندگار شد، این ویژگی هر چه پر رنگ تر باشد نورانیت اعمال بیشتر می شود.

 


وی تأکید کرد: چه بسیار انسان ها که مسلمان نیستند اما عاشورایی می اندیشند و از انقلاب امام خمینی( ره) تأسی می گیرند، این نشان دهنده ماندگاری اعمال است.

 


حجت الاسلام صابری در پایان عنوان داشت: امیرمؤمنان (ع) فرمود که شیعه ها در راه ولایت ما هزینه می کنند و از اهدای مال و جان و آبروی خود دریغ نمی کنند، مصداق این سخن، سردار شهید حسین همدانی است که جان خود را در راه ولایت و الله تقدیم کرد./857/202/ب1

ارسال نظرات