۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۲۹۶۴۹۶
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

امر به معروف و نهی از منکر، جهاد اکبر در میدان جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را جهاد اکبر دانست و گفت: در این دورانی که تهاجمات نرم دشمن تمام ابعاد زندگی و جامعه اسلامی را در بر گرفته است، باید باور کنیم در میدان جنگ هستیم و این میدان قهرمان و رزمنده می خواهد و به هیچ کس رحم نمی کند.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، امروز در شورای امربه معروف و نهی از منکر ادارات شهرستان نجف آباد که در محل سپاه ناحیه نجف آباد برگزار شد، گفت: بزرگ ترین هدف قیام سیدالشهدا، امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی مهلک ترین سم برای بشریت را منکرات بیان داشت و افزود: اگر یک بیماری فقط در حد یک شایعه در جامعه منتشر شود، همه برای مقابله با آن بسیج می شوند، در حالی که در برابر خطرناک ترین سم و بیماری واگیرداری که خداوند در قرآن برای مقابله با آن تأکید کرده است، بسیار کوتاهی کرده ایم.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به تأکیدات ائمه معصومان به ویژه سیدالشهدا در برقراری امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان کرد: در سیره رفتاری ائمه معصومان برخوردهای قاطع در برابر منکرات را که حتی در برابر یارانشان انجام می دادند، شاهد هستیم، اما ما به عنوان شیعیان این مکتب، در برابر منکرات خیلی عادی رفتار می کنیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم خوردن رزق حرام را به خوردن آتش مثال زده است، و بدتر از رزق حرام، ربا و رشوه است که بسیار در جامعه اسلامی به صورت یک رفتار عادی در آمده است و متاسفانه ما برای یک بیماری جسمی چنان حساس هستیم ولی قیامت و ابدیت را به بازی گرفته ایم.

 

روح عبادات، امر به معروف و نهی از منکر است

نماینده ولی فقیه در نجف آباد یکی از علل بروز منکرات در جامعه را غفلت و ناآگاهی بیان داشت و گفت: یکی از اهداف سیدالشهدا در قیام عاشورا، از میان بردن فتنه های گناه، معصیت و غفلت بود که در روایت است بسیاری از افراد اهل جهنم، به خاطر غفلت جهنمی می شوند.

 

وی درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در روایات بیان کرد: در روایت است اگر تمام عبادات را در یک کفه ترازو و امربه معروف ونهی از منکر را در کفه دیگر قرار دهیم، تمام واجبات خدا مانند یک قطره در برابر اقیانوس بیکران امر به معروف است و روح عبادات در دین اسلام، امر به معروف و نهی از منکر است.

 

حجت الاسلام حسناتی با تأکید بر شرایط اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: متاسفانه در دوره ای درباره این فریضه الهی بسیار بد عمل کردیم و همین باعث شد تا این فریضه در نگاه مردم بد جلوه داده شود و برای این برپایی این فریضه در جامعه باید ابتدا خود اهل عمل به معروفات باشیم.

 

وی اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را جهاد اکبر بیان داشت و گفت: در این دورانی که تهاجمات نرم دشمن تمام ابعاد زندگی و جامعه اسلامی را در بر گرفته است، باید باور کنیم در میدان جنگ هستیم و این میدان قهرمان و رزمنده می خواهد و به هیچ کس رحم نمی کند.

 

امام جمعه نجف آّباد با اشاره به روایتی که حضور در میدان فرهنگی و شهادت در این راه اجرش از هزار شهید از شهدای بدر و احد بالاتر است، بیان داشت: هر روز در میدان جنگ و میدان مین قرار داریم و همه باید برای مین های دشمن تخریب چی باشیم.

 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم درباره مهم ترین مین ها و منکرات اخلاقی گفت: دروغ، غیبت کردن، نمامی و سخن چینی، نگاه به نامحرم چهار مینی است که هر ایمانی را آتش می زند و جامعه امروز به شیوه های مختلف از این منکرات فراوان است و دشمن نیز در ساختن این منکرات وارد عمل شده است.

 

حجت الاسلام حسناتی با سفارش به مسؤولین در زمینه دقت بیشتر در بحث امر به معروف و نهی از منکرات در ادارات گفت: مکتب و سیره اهل بیت به ویژه سیره حکومتی حضرت علی(ع) در برابر منکرات باید سرلوحه و الگوی شما کارمندان دولت قرار گیرد و اگر ما به عنوان مسؤولان این جامعه بد عمل کنیم، نباید انتظاری از مردم داشته باشیم./1306/202/ب1

ارسال نظرات