۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۲۹۶۵۳۲
استاد حوزه و دانشگاه:

تبیین فرمایشات رهبری تنها راه جلوگیری از نفوذ دشمن است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نفوذ در ایران یکی از اهداف بلند مدت استکبار بوده که امروز در سایه برجام به دنبال رسیدن به این هدف هستند، گفت: دشمن به دنبال عریان سازی فرهنگ ایران است.
حجت الاسلام قاسم ارمي ارمکي

حجت الاسلام قاسم ارمی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب به دفعات به موضوع نفوذ استکبار به انقلاب و نظام هشدار داده است، گفت: نفوذ در ایران یکی از اهداف بلند مدت استکبار بوده که امروز در سایه برجام به دنبال رسیدن به این هدف هستند.

 

وی افزود: کشورهای اروپایی که تا دیروز دشمن ایران اسلامی بوده و به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران بودند، امروز با دستپاچگی به سوی ایران سرازیر شده اند.

 

حجت الاسلام ارمی با تأکید بر این که دشمن به دنبال عریان سازی فرهنگ ایران است، گفت: رهبر معظم انقلاب بحث فرهنگی را حساس تر از مسائل اقتصادی و امنیتی دانسته، گرچه آن مسائل هم به نوبه خود مهم است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که فرهنگ یکی از منافذ مهم دشمن است، گفت: مسؤولان مقدس نظام جمهوری اسلامی در سفرهای خارجی خود باید مراقب نفوذ فرهنگی دشمن باشند.

 

وی با اشاره به این که تعاملات اقتصادی زمینه را برای نفوذ بیشتر دشمن فراهم می کند، گفت: گستردگی تعاملات با کشورهای استکباری موجب نفوذ تدریجی دشمن می شود، چرا که نفوذ فرهنگی از سرعت کمی برخوردار است.

 

ذوق زدگی مسؤولان برای ارتباط با غرب از عوامل نفوذ دشمن است

به گفته وی، ذوق زدگی مسؤولان ایرانی برای ارتباط و تعامل گسترده با غرب یکی از منافذی است که دشمن برای نفوذ هرچه بیشتر خود به دست خواهد آورد.

 

حجت الاسلام ارمی، خوشبینی مسؤولان نسبت به غرب را عاملی دیگر برای نفوذ دانست و گفت: دشمن برای نفوذ خود به ایران از اهرمی های پنهانی نیز استفاده می کند که ممکن است در آینده مشخص شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: ترس، رعب و وحشت از مدیریت در حوزه اقتصادی از منفذهایی است که در حوزه مدیریت کشور مشاهده می شود، از این رو ورود دشمن به شکلی مرموز به حوزه های مدیریتی کشور را باید مانع شد.

 

وی با اشاره به این که دشمن به دنبال تضعیف روحیه انقلابی و کم رنگ کردن شعارهای انقلابی ملت ایران است، گفت: احساس واپسگرایی و وادادگی جمهوری اسلامی از سوی دشمن، مجاری نفوذ استکبار را به دنبال خواهد داشت.

 

حجت الاسلام ارمی با تأکید بر بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در رابطه با نفوذ دشمن، گفت: تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب تنها راه جلوگیری از نفوذ دشمن است./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات