۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۲۹۶۵۶۱
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تبیین کرد؛

حفظ ظواهر دین برای عوام فریبی راهبرد انحرافی بنی‌امیه

خبرگزاری ـ عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه تبدیل کردن امت اسلام به امت مسلمان جاهل را مهمترین اصل حکومتی معاویه و بنی امیه دانست و گفت: آنقدر این هدف برایشان مقدس بود که معاویه در وصیت به یزید او را از مقابله رسمی با امام حسین(ع) باز می‌دارد؛ این نشان از آن است که حفظ ظواهر دینی برای عوام فریبی، راهبرد عملی آنان در زمینه سازی این انحراف دینی بوده است.
حجت الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، شب گذشته در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالحسین(ع) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد هدف از قیام خونین حسینی را مبارزه با بدعت های بسیار حساس در دین اسلام عنوان کرد و گفت: ظلم و جور، پایمال کردن حقوق عمومی مردم، سرکشی در مقابل خداوند منان، فسادهای رفتاری در زندگی اجتماعی و بازگشت به دوران جاهلیت به معنای حقیقی از مهمترین انحرافات حکومت یزید با پشتوانه نقشه های شوم و شیطانی معاویه بود.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه مبارزه با بدعت های مهلک را از نگاه ادبی عاشورا مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: در روایات متعددی از امام حسین(ع) نقل شده است که ایشان فرمودند من برای احیای دین رسول الله(ص) قیام کرده ام.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ایدئولوژی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حکومت معاویه که بر مدار دموکراسی خلفا بنا شده بود را همان استراتژی شیطان در مقابل انسان توصیف کرد و عنوان داشت: خلفا با خود خواهی و پی‌گیری برخی از سیاست‌های شبیه به یهودیان زمان خود انحرافی را در دین مبین اسلام به وجود آورده بودند که در زمان یزید پوست انداخت و چهره اصلی آن نمایان شد.

 

استاد حوزه علمیه قم آرزوی معاویه برای حذف نام مطهر پیامبر اکرم(ص) از اذان رسمی مسلمانان را از بدعت های معنا دار و ایدئولوژیک در مقابله با اسلام ناب محمدی دانست و گفت: خواندن نماز جمعه در روز چهارشنبه و چهار رکعتی خواندن نماز صبح از بدعت هایی است که در تلاش بود به مردم بفهماند که خلافت تعیین کننده اصول دین است نه خداوند متعال.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بدل کردن امت اسلام به امت مسلمان جاهل را مهمترین اصل حکومتی خلفا و معاویه دانست و گفت: آنقدر این هدف برایشان مقدس بود که معاویه در وصیت به یزید او را از مقابله رسمی با امام حسین(ع) باز می‌دارد؛ این نشان از آن است که حفظ ظواهر دینی برای عوام فریبی، راهبرد عملی آنان در زمینه سازی این انحراف دینی بوده است.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه قیام خونین امام حسین(ع) نه تنها این نقشه های شوم را بر ملا ساخت بلکه زمینه بصیرت افزایی دینی را برای تاریخ و امت اسلام به وجود آورد، عنوان کرد: امام حسین(ع) احیای شعائر دین را هدف قیام عنوان داشتند این در حالی است که این احیاء یک امر پویا و جاری است./837/پ202/ف

ارسال نظرات