۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۹۶۶۷۹
مدیر حوزه های علمیه خواهران کرمانشاه:

حب دنیا سبب دوری افراد از رستگاری می‌شود

خبرگزاری رسا - مدیر حوزه های علمیه خواهران کرمانشاه با بیان این‌که ترس از مرگ و حب دنیا سبب دوری افراد از رستگاری و سعادت می شود، گفت: تشخیص راه حق از ناحق و گذشتن از جان و مال و آبروی خود در راه دفاع از حق موجب تفاوت رتبه و درجه افراد در جهان آخرت است.
حجت الاسلام سعيد فتحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سعید فتحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در جمع طلاب و روحانیان اظهار داشت: گاه شنیده می شود برخی افراد واقعه کربلا را خارج از اراده امام حسین (ع) می دانند و بیان می کنند واقعه عاشورا از زمان تولد سیدالشهدا (ع) خبر داده شده، پس این واقعه خارج از خواست و اراده امام حسین(ع) و جزء تقدیر الهی بوده است.


حجت الاسلام فتحی در پاسخ به این شبهه بیان داشت: این شبهه اراده و خواست انسان ها و سیدالشهدا را زیر سؤال می برد زیرا اگر چنین چیزی را تصور کنیم یعنی امام حسین (ع) به اراده خود به کربلا نرفته است و این توهین به امام حسین (ع) است، دستور شرعی وجود دارد که وجوب ایستادن در مقابل ظلم را مورد تأکید قرار می دهد.


وی تصریح کرد: انسان کاملی همچون امام حسین(ع) از اختیار کامل برخوردار بوده و راه و روش زندگی را خود گزینش می کند، سلب اراده از امام حسین (ع) توهین به ایشان است.


مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در زمان حاضر نیز قیام در مقابل حاکم ظالم و ستمگر واجب بوده و وظیفه شرعی است، امام حسین(ع) به مردم توصیه می کند که افراد باید به فکر لقاءالله باشند و سکوت در مقابل افراد ظالم و ستمگر جایز نیست.


حجت الاسلام فتحی گفت: هر جا که منکر بر معروف مسلط شود باید ریشه منکر را خشکاند و قیام کرد، باید به موقع در مقابل ظلم ایستاد و اجازه نداد که در جامعه فراگیر شود.


وی افزود: امام حسین(ع) برای قیام دستور خصوصی از سوی خداوند متعال نداشت بلکه این یک دستور عمومی بود که امام حسین(ع) حق و باطل را به درستی از هم تشخیص داد و در مقابل باطل قد علم کرد اما ترس از مرگ و حب دنیا موجب دوری دیگر افراد از فلاح و رستگاری شد.


مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه در پایان ابراز داشت: در حال حاضر نیز یزیدیان را باید در زمان خود تشخیص داد و در مقابل آن ها ایستاد تا در جهان آخرت با امام حسین(ع) محشور شد، تشخیص راه حق از ناحق و گذشتن از جان و مال و آبروی خود در راه دفاع از حق موجب تفاوت رتبه و درجه افراد در جهان آخرت است که یکی همنشین یزید و یزیدیان می شود و یکی همنشین ائمه و پیامبران خواهد شد./857/202/ب2

ارسال نظرات