۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸
کد خبر: ۲۹۷۳۰۲
استاد حوزه علمیه بابل:

مقاومت انقلاب اسلامی برگرفته از قیام حسینی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با اشاره به اثرات قیام حسینی بر انقلاب اسلامی، گفت: تفکر انقلاب اسلامی بر اساس آموزه های مکتب حسینی تفکری ظلم زدا و مقاومت گرا در همه عرصه های سیاسی اجتماعی ، اقتصادی است.
محمدعلي حاجي زاده

حجت الاسلام محمدعلی حاجی زاده، استاد حوزه علمیه بابل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا دربابل، قیام امام حسین(ع) را منشا تحولات تاریخی از 1400 سال قبل تاکنون دانست و گفت: قیام عاشورایی امام حسین(ع) علیه ظلم و استبداد، نسخه درمان جامعه و اصلاح را برای بشریت عرضه کرد.


وی افزود: بسیاری از نهضتهای آزادی خواهانه در دنیا بعد از واقعه عاشورا متاثر از حرکت تاریخی امام حسین(ع) برای حریت و آزادگی بشریت بودند.


امام جمعه بندپی غربی مهمترین کارکرد قیام عاشورا را تولد انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی در ماه محرم متولد شد و در این مسیر پر فراز و نشیب هم در اصل تولد و هم در ادامه این مسیر طولانی از آموزه های قیام حسینی بهره مند شد.

 

وی ادامه داد: در تولد و پایداری نهضت اسلامی ملت ایران مولفه هائی ارزشمند مثل توحید ، همبستگی و همدلی مردم همزبانی طیف ها و گروه های مختلف اجتماعی نقش ایفا کردند و ولایت پذیری و دین محوری مهمترین این شاخصه محسوب می شود.


حجت الاسلام حاجی زاده اطاعت از امام حاضر ولایتمداری را از برجسته ترین حرکت عاشورایی عنوان کرد و اظهار داشت: حلقه ارتباط بین توحید و مردم ، نقش مهم رهبری است که از شعاع قیام حسینی بهره گرفت.


وی با اشاره به دیگر شاخصه های مهم قیام حسینی، افزود: حق محوری ، عدالت طلبی ، ظلم ستیزی و ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویی ظالمان شاخصه های کلیدی است که هر قوم و ملتی و هر انقلابی اگر آن را در دستور کار خود قرار دهد، به پیروزی می رسد.


استاد حوزه علمیه بابل با تاکید بر بازنگری و ژرف اندیشی در عوامل موفقیت انقلاب اسلامی، تصریح کرد: تفکر انقلاب اسلامی بر اساس آموزه های مکتب حسینی تفکری ظلم زدا و مقاومت گرا در همه عرصه های سیاسی اجتماعی ، اقتصادی است که در صورت تقویت موجب آینده ای درخشان نه تنها برای کشور بلکه موثر در عرصه جهانی خواهد بود.


وی با ابراز نگرانی از آسیب های انقلاب اسلامی و دور شدن از ارزشها، ادامه داد: افول از ارزشهای اسلامی و انقلابی و دور ماندن از کلید واژه های  قیام حسینی انسان را ذلیل خواهد کرد و عزت و بزرگی را از انسان می گیرد.


حجت الاسلام حاجی زاده هشدار مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ دشمن را در راستای دور شدن از ارزشهای دینی و الهی عنوان کرد و گفت: بعضی ها خائنانه و ذلیلانه در پی نفوذ دادن مظهر جنایت ، فساد ، ظلم و بی عدالتی در جهان یعنی آمریکا به کشور هستند که ارزشهای آن در حقیقت نقطه مقابل ارزشهای دینی و متضاد با نهضت حسینی است.


وی افزود: وقتی وقتی سیادت، عزت و آزادگی از فردی یا ملتی گرفته شود و بدون کوچکترین مقاومتی تسلیم خواسته های نابجای دشمن می شود.


استاد حوزه علمیه با تاکید بر هوشیاری ملت، نخبگان و خواص نسبت به هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص خط نفوذ دشمن در کشور، تصریح کرد: ملت ایران با هوشیاری خود اجازه نفوذ جریان فکری دشمنان در کشور را نمی دهد و هر کس که در این مسیر با دشمن همراه شود، مطرود ملت می شود./1313/302/ب2

ارسال نظرات