۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۹۷۵۰۹
آیت الله آل‌هاشم:

عزاداری برای سیدالشهدا بالاترین معروف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که نهضت امام حسین موجب بقای اسلام و مکتب تشیع بوده است، گفت: عزاداری برای حضرت سیدالشهدا بالاترین معروف است.
آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در حاشیه مراسم عزاداری هیأت راهیان عاشورای تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بزرگترین پیام و عبرت واقعه عاشورا، شناخت امام و ولایت و تبعیت از رهبری در هر شرایط زمانی و مکانی است.

 

وی با اشاره به این‌که تبعیت از ولایت تنها در میدان عمل محقق می شود، خاطرنشان کرد: قبل از واقعه عاشورا خیلی‌ها ادعای ولایت‌مداری و پیروی از امام داشتند، اما در عمل روز عاشورا تنها 72 نفر باقی ماند که با اعتقاد راسخ در خیمه امام حضور داشتند و به جنگ با یزیدیان رفتند.

 

آیت الله آل‌هاشم با بیان این‌که امروز نیز تبعیت از ولایت فقیه، تبعیت از امام زمان(عج)، اطاعت از امر رسول خدا و عمل به دستورات قرآن و اسلام است، گفت: اگر حقیقت پیام نهضت عاشورا درک شود، هیچ‌گاه ولایت نتها نخواهد ماند، مسأله‌ای دشمنان سال‌هاست آرزوی تحقق آن را دارند.

 

امام جمعه موقت تبریز امر  به معروف و نهی از منکر، نماز، حجاب، ایثار، وفاداری به ولایت، استقامت در مقابل یزیدیان زمان و  گذشتن از منافع شخصی برای منافع اسلام را از مهم‌ترین عبرت‌های نهضت عاشورا عنوان کرد و افزود: احیای مکتب رسول الله و اسلام ناب محمدی(ص) به واسطه نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) بوده است.

 

آیت الله آل‌هاشم با بیان این‌که نهضت عاشورا مکتبی متعالی برای تعالی بشریت است، افزود: اگر انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس مقابل جهان کفر ایستادگی کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیافتد، اما الهام گرفته از مکتب عاشورا بوده است.

 

وی عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) را بالاترین معروف دانست و تصریح کرد: آنچه مسلم است؛ این نهضت موجب بقای اسلام و مکتب تشیع بوده است، بنابراین عزاداری برای مظلومیت شهدای کربلا به نوعی تکریم شعائر اسلامی و یادآوری قیامی تاریخی است که تمام آزادگان جهان از  آن درس‌ها آموخته اند.

 

امام جمعه موقت تبریز در پایان حرکت کاروان راهیان عاشورا در محرم هر سال به سمت مشهدمقدس را اقدامی فرهنگی و ارزشمند در ترویج عزاداری خالصانه برای حضرت سیدالشهدا(ع) عنوان کرد و گفت: امسال برای بیست و یکمین سال این کاروان حرکت خود را آغاز کرد که همه ساله با استقبال پرشور آذری‌های سراسر کشور مواجه می شود./935/203/ب1

ارسال نظرات