۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۲۹۷۵۳۲
استاد حوزه علمیه اقدمیه شهرضا:

اقامه مجالس عزاداری از مصادیق یاری امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اقدمیه شهرضا گفت: برخی افراد با شعار «یا لَیتَنا کُنّا مَعَک»، خواستار همراهی با امام حسین(ع) هستند، اما یاری آن حضرت در هر عصر و زمانی شیوه خاصی دارد، همانگونه که روش یاری دین از سوی حضرت اباعبدالله(ع) با دیگر امامان معصوم(ع) متفاوت بود.
عزاداران عاشوراي حسيني

حجت الاسلام حبیب الله قاسمی، استاد حوزه علمیه اقدمیه شهرضا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، اظهار کرد: گروهی از شیعیان همچون ابن عباس، اصل حرکت امام حسین(ع) را زیر سؤال بردند و گروهی دیگر نیز، همچون مسیب بن نجبه، آن حضرت را دعوت کردند و از یاری ایشان خودداری کردند.

وی در ادامه افزود: جمعی از مردم کوفه مثل امر بن حجاج زبیر، علی رغم دعوت از امام حسین(ع)، در صف دشمنان آن حضرت قرار گرفتند و این در حالی است که گروه های زیادی از مردم کوفه به بهانه های مختلف سعی در ضربه زدن به حرکت انقلابی ایشان یا ممانعت از اجرای آن می شدند.

استاد حوزه علمیه اقدمیه شهرضا عنوان کرد: وقوع انحرافات فراوان در دین عامل اصلی گمراهی مردم شد، مردم بی بصیرت بودند اما دسیسه چینی دستگاه حکومتی نیز مانع بصیرت افزایی آن ها شد.

حجت الاسلام قاسمی گفت: عشق زیاد یاران امام حسین(ع) به آن حضرت سبب شد به فوز شهادت برسند، عشق به امام از سوی یارانش، نتیجه ایمان آن ها به خداوند و حقانیت راه ایشان بود.

وی تصریح کرد: عمر بن خالد، از یاران امام حسین(ع)، در رجز خود در برابر سپاه یزید، خود را به بهشت و ریحان، بشارت می دهد، و این مسأله نشان دهنده ایمان یاران امام، به وعده های خداوند و سخنان امام حسین(ع) بود.

استاد حوزه علمیه اقدمیه شهرضا بصیرت یاران امام حسین(ع) را عامل اصلی فلاح و رستگاری آن ها برشمرد و تأکید کرد: تمامی بزرگان دینی ما، از توسل به اهل بیت موفق به طی مراحل عالی معنوی و کسب درجات روحانی شده اند.

حجت الاسلام قاسمی اظهار کرد: نماز و عبادت به تنهایی کارساز نیست، مسلمانان باید بصیرت خود را افزایش دهند تا در مواقع حساس و زمان هایی که به حضور آن ها نیاز است، عرصه را خالی نگذارند.

وی اقامه مجالس عزاداری را از اقسام یاری امام حسین(ع) در زمان حاضر برشمرد و عنوان کرد: حتی حضور در مجالس عزاداری نیز سبب رونق اینگونه محافل و در نتیجه، یاری آن حضرت است، زیرا نشر تعالیم شهدای کربلا در هر عنوانی، مهم ترین خواسته امام(ع) و یارانش بوده است./868/202/ب1

ارسال نظرات