۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۲۹۷۷۰۲
استاد حوزه علمیه شهداد:

آگاهی بخشی امام سجاد به مردم سبب بقای قیام اباعبدالله شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه شهداد گفت: آگاه کردن مردم از قیام امام حسین(ع) از مهم ترین فعالیت های امام سجاد(ع) در دوران زندگانی ایشان بوده که همین امر سبب شده که تا الان قیام و درس های امام حسین(ع) حفظ شود.
امام سجاد(ع)  امام سجاد(ع) امام سجاد(ع) امام سجاد

حجت الاسلام رضا شاهی استاد حوزه علمیه شهداد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با توجه به شهادت امام سجاد(ع)، گفت: سخنرانی امام سجاد(ع) در کاخ یزید سبب شد که قیام امام حسین(ع) زنده بماند و عزت اسلام حفظ شود.

 

وی افزود: آگاه کردن مردم از قیام امام حسین(ع) از مهم ترین فعالیت های امام سجاد(ع) در دوران زندگانی ایشان بوده که همین امر سبب شده که تا الان قیام و درس های امام حسین(ع) حفظ شود.

 

حجت الاسلام شاهی با اشاره به این که امام سجاد در زندگی خود، خود و پدر خود را معرفی می کرد، خاطرنشان کرد: امام وقتی مردم را می دید که نسبت به امام زمان خود جاهل هستند، خود و پدر بزرگوارش را به مردم معرفی می کردند.

 

وی بیان داشت: کتاب صحیفه سجادیه یک کتاب اخلاقی از طرف امام به مردم است که مردم باید خودشان را بیشتر با این کتاب انس دهند و در زندگی های خود عملی کنند.

 

استاد حوزه علمیه شهداد با توجه به این که کتاب صحیفه سجادیه از معروف ترین کتاب های امام سجاد(ع) محسوب می شود، اظهار داشت: رساله اخلاقی و باب حقوق پدر و فرزند از فایده های این کتاب شمرده می شود.

 

حجت الاسلام شاهی با بیان این که دعای ابوحمزه ثمالی یکی دیگر از آثار امام است، تأکید کرد: فلسفه مریض بودن امام در روز عاشورا فقط به خاطر ادامه دادن راه امامت بود.

 

وی افزود: سجاد و بکاء دو لقبی هستند که برای امام سجاد(ع) بوده، زیرا امام در زندگی خود بسیار گریه و سجده می کردند و همین امر سبب شد که امام سجاد(ع) این لقب ها را بگیرد.

 

استاد حوزه علمیه شهداد با اشاره به این که راه و هدف امام، مسیری برای زندگی کردن است، بیان داشت: اگر مردم هدف اهل بیت را می دانستد و اهداف آن ها را در زندگی ها عملی می کردند، می توانستند دنیا و آخرت خوبی را برای خود رقم بزنند.

 

وی در پایان گفت: اگر افشاگری امام سجاد(ع) در بین مردم نبود کربلا در کربلا می ماند و آگاهی امام سجاد بود که قیام کربلا حفظ شد./9707/302/ب1

ارسال نظرات