۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۲۹۷۷۴۲
کارشناس مسائل مذهبی:

عمل صالح عمل متناسب با رضایت خداوند است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صادق زاده گفت: عمل صالح عملی است که در زمان مناسب انجام شود، یعنی در زمان فعلیت یافتن، تقدم و تأخر در کسب ثواب آن حفظ شود؛ عمل صالح عمل متناسب با رضایت خداوند است.
عمل صالح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام صادق زاده کارشناس مسائل مذهبی شب گذشته در مسجد حضرت ابالفضل(ع) خیابان همدانیان با بیان مفهوم عمل صالح گفت: هر عمل صالحی مورد رضایت خداوند نیست.

 

وی با اشاره به روایات معصومین در خصوص عمل صالح، افزود: عمل صالح عملی است که به هنگام انجام شود، یعنی در زمان فعلیت یافتن، تقدم و تأخر در کسب ثواب آن حفظ شود.

 

حجت الاسلام صادق زاده در بیانی دیگر راجع به مفهوم عمل صالح تصریح کرد: عمل صالح عمل متناسب با رضایت خداوند است، نه عملی که به واسطه آن رضایت دلمان به دست می آید.

 

کارشناس مسائل مذهبی در ادامه با ابراز تأسف از رفتار بد برخی افراد با پدر و مادر خود خاطرنشان کرد: احترام به پدر و مادر از اصول اساسی دین اسلام است که در پرتو آن، زندگی آینده فرزندان تضمین می شود.

 

وی تصریح کرد: اگر امر والدین به عمل مستحبی تعلق بگیرد، انجام آن عمل برای فرزند واجب می شود و اگر نهی ایشان به همان عمل مستحب تعلق بگیرد، انجام آن عمل برای فرزند حرام می شود.

 

حجت الاسلام صادق زاده بیان داشت: شرکت در عزاداری امام حسین(ع) جزء اعمال مستحبی محسوب می شود و برای آن ثواب زیادی ذکر شده است، ولی مسأله مهم این است که بی احترامی کردن به والدین برای شرکت کردن در عزاداری، فعل حرامی است که انسان را از رسیدن به اهدافش دور می کند.

 

کارشناس مسائل دینی ابراز داشت: شرکت کردن در روضه باید با هدف قرب الی الله انجام گیرد نه برای رسیدن به رضایت دل، چرا که رضایت دل همیشه در راستای رضایت خداوند نیست.

 

وی در ادامه گفت: از اهداف مهم قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است، پس اهمیت دادن به احیای این فریضه مهم، باید در رأس امور ما قرار بگیرد./867/202/ب3

ارسال نظرات