۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۲۹۷۹۴۶
استاد حوزه علمیه بجنورد:

ولایت ستیزی و دین گریزی جامعه ارزشی و علوی را ضدارزش می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بجنورد با اشاره به علل رویارویی مردم کوفه و شام با امام حسین(ع) در واقعه کربلا، گفت: ولایت‌ستیزی، دین‌گریزی و تقدس‌زدایی جامعه ارزشی و علوی را به جامعه‌ای ضدارزش و اموی بدل کرد.
دهه ولايت حجت الاسلام اسدي - مراسم سوگواري ورزشکاران در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام مهدی اسدی، استاد حوزه علمیه بجنورد امشب در مراسم عزاداری «ورزشکاران حسینی» که با شرکت جوانان و ورزشکاران عضو هیئات مختلف ورزشی در محل سالن شهید علیدخت بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد، به تشریح علل رویارویی مردم شام و کوفه با امام حسین(ع) پرداخت و گفت: باید دلایل تبدیل اکثریت هوادار امام حسین(ع) به اقلیت و تغییر ماهوی جامعه پیش از واقعه کربلا واکاوی و ریشه یابی شود.

 

وی با بیان اینکه تبدیل جامعه ارزشی و علوی به جامعه‌ای ضدارزشی و اموی نتیجه مجموعه‌ای از اقدامات حکام و رفتارهای مردم است، افزود: به طور کلی چهار عامل ولایت‌ستیزی، دین ستیزی، عدالت گریزی و تقدس زدایی سبب شد تا جامعه ارزشی اسلام در زمان حضرت محمد(ص) و امام علی(ع) اندک اندک به جامعه‌ای ضدارزش و اموی زمان واقعه کربلا تبدیل شده و همان مردمی که حضرت محمد(ص) را دیده و درک کرده بودند بر روی فرزند او و خانواده‌اش شمشیر بکشند و در عین حال خود را مسلمان واقعی نیز بدانند.

 

حجت الاسلام اسدی با اشاره به اینکه بنی امیه این موارد را در جامعه ارزشی اسلام پیاده کرد، گفت: انجام این چهار کار عمده از سوی بنی امیه سبب شد تا افرادی که خود را مسلمان دانسته و نماز جماعت اول وقت برپا می کردند در برابر امام حسین(ع) و نوه حضرت محمد(ص) صف آرایی کرده و او و یاران باوفایش را به شهادت برسانند.

 

این پژوهشگر مذهبی با بیان اینکه این چهار عامل در هر جامعه ای اتفاق بیفتد، همان اتفاقی روی می‌دهد که در زمان امام حسین(ع) به وقوع پیوست، اضافه کرد: امروز نیز دشمنان اسلام در این راستا سرمایه گذاری های عجیبی کرده‌اند و قصد دارند با ولایت‌ستیزی، دین‌ستیزی، تقدس زدایی و عدالت گریزی به اهداف شوم خود در بین امت اسلام برسند.

 

وی اضافه کرد: دشمنان در اتاق‌های فکر خود به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بتوانند مرجعیت شیعی و در رأس آن ولایت‌فقیه و عاشورا را از ملت اسلامی و انقلابی ایران بگیرند راه را برای اجرای توطئه های شوم خود باز کرده اند.

 

حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه معلوم نیست چرا برخی از افراد و حتی مسؤولان در برابر واژه ولایت مداری حساسیت نشان می دهند، خاطرنشان کرد: اگر ولایت مداری در هر جامعه ای وجود نداشته باشد مردم آن جامعه ولایت ستیز شده و در برابر امام زمان خود می ایستند همان گونه که این اتفاق در عصر امام حسین(ع) نیز روی داد.

 

وی ادامه داد: در زمان امام حسین(ع) نیز مردم کوفه و شام به ظاهر مسلمان بودند، نماز می‌خواندند و سایر فرایض اسلامی را انجام می‌دادند اما ولایت نداشتند و به همین دلیل هم در دام امویان افتاده و به جنگ فرزند رسول خدا رفتند.

 

حجت الاسلام اسدی تصریح کرد: امروز نیز دشمنان با استفاده از جنگ نرم و تهاجم فرهنگی قصد دارند ما را از ولایت جدا کنند و جای بسی تأسف دارد که هنوز برخی افراد مقام ولایت و امامت را نشناخته و قدر آن را نمی دانند.

 

وی از جوانان و ورزشکاران خواست تا ولایت‌مداری و مکتب عاشورا را محکم‌تر از گذشته برای خود حفظ کرده و از آن برای ارتقای بعد معنوی زندگی خود بهره گیرند./9314/202/ب2

ارسال نظرات