۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۲۹۷۹۷۳
حجت الاسلام رفیعی:

اهل بیت هیچ وقت با ظالم مذاکره نکردند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: همه ائمه اطهار(ع) انقلابی بودند که به شهادت رسیدند چرا که هیچگاه دست در دست ظالم نگذاشتند و هیچ وقت با ظالم مذاکره نکردند چون یکی از ویژگی های آنها مبارزه با ظالم و ستمگر بود.
حجت الاسلام  ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام ناصر رفیعی کارشناس مسائل دینی، دوشنبه شب در مراسم عزاداری هیأت احمدی زیارت سلطان امیراحمد شهرستان کاشان از امام شناسی به عنوان یکی از وظایف مهم شیعیان نام برد و دختران و پسران جوان را  به مطالعه کتاب هایی در شرح حال ائمه اطهار(ع) از جمله کتاب سیمای پیشوایان توصیه کرد و گفت: نویسنده کتاب سیمای پیشوایان درباره هر دوازده امام در این کتاب بحث کرده است.

 

وی افزود: عدم شناخت از امام سبب می شود تا امام زین العابدین را که 34 سال امامت کرد و تنها یک زمان کوتاهی بیمار شد او را به نام امام زین العابدین بیمار معرفی کنند.

 

وی زنده نگهداشتن حادثه عاشورا، تربیت شاگردان ویژه، دعا و عبادت، رسیدگی به امور مردم و مبارزه با ظالم را به پنج کار مهم طی 34 سال امامت امام زین العابدین اعلام کرد و گفت: امام سجاد برای زنده نگهداشتن عاشورا و جلوگیری از تحریف عاشورا در شرایطی که از روضه خوانی و سخنرانی و نماز جمعه و کلاس درس منع شده بود، تنها کارش گریه بود و با دیدن آب و غذا گریه می کرد و این گریه برای امام حسین یکی از راه های زنده نگهداشتن عاشورا توسط امام سجاد بود.

 

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه ما نیز امروز وظیفه داریم عاشورا را زنده نگهداریم گفت: شرکت در هیأت و جلسات عزاداری، پوشیدن لباس مشکی، انتخاب نام ائمه برای فرزندان، نصب پرچم، روضه های خانگی از جمله کارهایی است که می تواند عاشورا را زنده نگهدارد.

 

به گفته وی، علاوه بر محرم طی دوازده ماه سال حتی سالی چند بار در خانه ها روضه امام حسین خوانده شود در زنده نگهداشتن عاشورا نقش دارد.

 

کارشناس مسائل دینی از تربیت نیرو به عنوان دومین کار امام سجاد طی 34 سال امامت ایشان اعلام کرد و گفت: امام سجاد به دلیل اینکه از درس دادن منع شده بود، برده هایی را می خرید و در خانه آموزش می داد و احکام به آنها یاد می داد و شب عید فطر آنها را آزاد می کرد.

 

حجت الاسلام رفیعی گفت: سومین کار مهم امام سجاد رو آوردن به عبادت و دعا بود چون امامت امام سجاد در دورانی بود‌ که جنگ ممکن نبود بنابراین به دعا و عبادت روی آورد و کتاب صحیفه سجادیه او 54 دعا از جمله دعا برای اولاد دار شدن، باران، پدر و مادر دارد.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) در ابتدای وصیت نامه اش به چند چیز از جمله نهج البلاغه و صحیفه سجادیه که زبور آل محمد است افتخار می کند.

 

این کارشناس مسائل دینی از رسیدگی به امور مردم به عنوان چهارمین کار مهم امام سجاد نام برد و افزود: یکی از وظایف ما برداشتن بار از دوش مردم است، اگر مسؤولان گره گشایی نمی کنند حداقل گره به کار مردم هم نزنند، باید با مردم همراهی کرد چون هر کس به اندازه خودش می تواند از دین حمایت کند، کارمند با خوش اخلاقی، خانم با حجاب، جوان با نماز اول وقت و ازدواج، اسراف نکردن و کالای ایرانی خریدن؛ بنابراین هرکس به اندازه خودش می تواند به دین کمک کند.  

 

حجت الاسلام رفیعی در ادامه مبارزه با ظالم را پنجمین کار مهم امام سجاد طی 34  سال امامت ایشان اعلام کرد و گفت: همه ائمه اطهار(ع) انقلابی بودند که به شهادت رسیدند چرا که هیچگاه دست در دست ظالم نگذاشتند و هیچ وقت با ظالم مذاکره نکردند چون یکی از ویژگی های آنها مبارزه با ظالم و ستمگر بود./1307/202/ب3

ارسال نظرات