۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۲۹۸۱۸۴

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری شورای تحقیقاتی کارگروه علم و دین دانشگاه علوم پزشکی اهواز، آغاز نام نویسی مسابقات قرآن در دانشگاه آزاد دزفول، برگزاری دوره​های تفسیر موضوعی قرآن ویژه بانوان خانه‌دار اهوازی و ظلالت انسان با عدم وجود بصیرت و توان تصمیم گیری از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمدامین حبیبی مسؤول کارگروه علم و دین دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، با اشاره به پیگیری فعالیت‌های پژوهشی این کارگروه در قالب گروه‌های کوچک 3 تا 4 عضو ابراز داشت: شورای تحقیقاتی گروه‌های دانشجویی این کارگروه دوشنبه 11 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

 

وی ابراز داشت: به منظور انجام تحقیقات و پژوهش‌های علمی بر احادیث استخراج شده مرتبط با علوم پزشکی دانشجویان عضو کارگروه علم و دین دانشگاه علوم پزشکی اهواز به گروه‌های 2 نفره و 3 نفره تقسیم بندی شده اند.

 

حبیبی با اشاره به این که این موضوعات در اختیار استادان راهنما قرار گرفته تا به زبان تحقیق محور ارائه شوند و پس از آن با جستجو در همه پایگاه‌های استنادی پیشینه آنها پیگیری می‌شود، اظهار داشت: در صورت نبود پیشینه، گروه‌های دانشجویی پژوهشگر عضو کارگروه پژوهش پیرامون این موضوعات را با همکاری استادان آغاز کرده و مقالات خود را ارائه می کنند.

 

مسؤول کارگروه علم و دین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان داشت: دانشجویان عضو کارگروه علم و دین دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در 4 گروه 272 نفری فعالیت دارند و در سه بخش عمومی، نیمه تخصصی و تخصصی تقسیم شده‌اند.

 

آغاز نام نویسی مسابقات قرآن در دانشگاه آزاد دزفول

خانم پوردیان، مسؤول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با اشاره به آغاز نام نویسی بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی ابراز داشت: این مسابقه در چهار بخش شفاهی، کتبی، پژوهش و هنر و ادبیات دینی از فردا 6 آبان‌ماه از طریق پایگاه اینترنتی واحد دانشگاهی دزفول انجام می شود.

 

وی با بیان این که به هنگام نام نویسی کتاب های مربوط با رشته‌های بخش کتبی نیز به شرکت‌کنندگان ارائه خواهد شد، گفت: ثبت‌نام در دو بخش دانشجویان و استادان انجام و بهمن ماه سال جاری زمان ثبت‌نام مسابقات قرآن و عترت در بخش کارکنان تعیین شده است.

 

پوردیان با اشاره به این که بخش شفاهی مسابقات براساس آیین نامه شامل رشته‌های قرائت و حفظ جزء های 20،10،5 جزء و کل، جزء سی و سه جزء متوالی است، بیان داشت: مرحله دانشگاهی بخش شفاهی در دهه پایانی آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

 

مسؤول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول ادامه داد: در بیستمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان، کارکنان و استادان این واحد دانشگاهی با حضوری بیش از سه هزار نفر در بخش کتبی و بیش از یکصد نفر در بخش شفاهی به رقابت پرداختند.

 

برگزاری دورههای تفسیر موضوعی قرآن ویژه بانوان خانه‌دار اهوازی

خانم بهاروند مدیر مؤوسسه قرآنی مصباح‌الهدی اهواز با اشاره به این که این مؤوسسه برای توسعه فرهنگ قرآنی جامعه و به ویژه بانوان خانه‌دار، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت ثابت و دوره‌ای کرده است، ابراز داشت: در این راستا در آغاز ماه محرم‌الحرام، جلسات تفسیر قرآن کریم مرتبط با قیام امام حسین(ع) و با هدف آشنایی جامعه با اهل‌بیت(ع) برگزار و با استقبال بانوان همراه شد.

مدیر مؤوسسه قرآنی مصباح‌الهدی اهواز ادامه داد: دوره‌های تفسیر آموزشی این مؤسسه از دو سال پیش و به صورت موضوعی و بر اساس مسائل روز و اغلب اجتماعی در حال برگزاری است.

بهاروند افزود: در ماه‌های اخیر و باتوجه به نیاز مخاطبین، دوره تفسیر در موضوعات آیات حکمت الهی، آیات مربوط به حجاب، عفاف و دیگر موارد برگزار شد.

این مقام مسؤول عنوان کرد: سبک زندگی از مهم‌ترین موضوع تبین شده در قالب تفسیر موضوعی در این مؤسسه است و بر اساس انتخاب آیات مرتبط با خانواده و محور جایگاه خانواده در اسلام و لزوم تبیین آن برگزار شد.

 

ظلالت انسان با عدم وجود بصیرت و توان تصمیم گیری در آن

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول با اشاره به شخصیت حربن یزید ریاحی خاطرنشان کرد: انسان در زندگی با دوراهی های بی شماری مواجه می شود که با  بصیرت و توان تصمیم گیری درست و به موقع دچار ضلالت و گمراهی نخواهد شد.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی حادثه کربلا را مورد توجه قرار داده و تصریح کرد: جامعه در آن روز آنگونه گرفتار انحطاط و سقوط شده بود که امام زمان(ع) خود را به شهادت رساندند و این به دلیل جهل و نادانی، و پیروی از خواهش های نفسانی مردم آن عصر بود.

 

وی هدف از کسب علم را بنده و عبد خدا شدن دانست و افزود: علم راه بندگی انسان به خدا را هموار می کند و با کسب علم بدون عمل، گرفتاری و دردسر در پی خواهد داشت.

 

این مقام مسؤول اسلام را اقرار بدون عمل و ایمان را اقرار همراه با عمل تعریف کرد و اظهار داشت: خون مسلمان محترم است اما مؤمن با انجام تکالیف الهی و معرفت و بصیرت، عبد و بنده خدا می شود./9453/203/ب3

ارسال نظرات