۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۲۹۸۱۸۸
استاد حوزه علمیه استان خوزستان:

دعا سلاح امام سجاد در مبارزه با ستمگران اموی بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه استان خوزستان با اشاره به خفقان و ظلم دستگاه اموی در دوره زندگانی امام سجاد(ع) گفت: این امام بزرگوار دعا را برای مقابله با سیاست­های پلیدانه خاندان اموی برگزید.
دعا و مناجات

حجت الاسلام عبدالرضا حسینی فرد استاد حوزه علمیه استان خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که پس از واقعه کربلا اوضاع سیاسی و اجتماعی جهان اسلام تغییر کرد، افزود: امام زین العابدین(ع) برای حفظ دین اسلام از نااهلان و هدایت امت اسلامی و تبیین فلسفه عاشورا در آن شرایط بحرانی با صبر و بردباری در برابر اقدامات بنی امیه ایستادگی کرد.

 

وی با اشاره به این که امامت امام سجاد(ع) پس از واقعه کربلا آغاز شد، تصریح کرد: تبیین فلسفه قیام کربلا و معرفی چهره ظالمانه قاتلان امام حسین(ع) نخستین رسالت ایشان است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به ارتباط مسلمانان با خارج از شبه جزیره عربستان در دوران زندگانی آن حضرت اظهار داشت: آشنایی مسلمانان با فرهنگ و ادیان گوناگون و تأثیر پذیری مسلمانان از آنها اهمیت رهبری امام سجاد(ع) را برای همگان آشکار کرد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که امام سجاد(ع) در دوران زندگانی خود برای دفاع و تبلیغ دین اسلام نهایت استفاده را از برقراری ارتباط با خارج از شبه جزیره عربستان بردند، ادامه داد: ستم و بی­عدالتی­های فراوانی از سوی مردم و حکام زمانه بر ایشان و اهل بیت­ تحمیل شد اما ایشان با رأفت و مهربانی به نشر دین و دفاع از اهل بیت پرداختند.

 

حجت الاسلام حسینی­فرد با اشاره به ایرانی بودن مادر آن امام بزرگوار توضیح داد: مشیت خداوند بر آن قرار گرفته تا ایرانی­ها پاسدار و حافظ دین اسلام بوده و با استکبار و دشمنان اسلام به مبارزه برخیزند.

 

وی با اشاره به حاکمیت جباران و خون آشامان در دوران امام سجاد(ع) گفت: اوضاع سیاسی و اجتماعی به گونه­ای بود که آن حضرت صلاح امت اسلامی را در عدم قیام می­دیدند؛ بنابراین ایشان دعا را سلاحی برای مبارزه با حکام انتخاب کردند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به قیام­های صورت گرفته در زمان آن امام بیان داشت: ایشان قیام­های صورت گرفته برای مقاصد سیاسی را رد و آنهایی را که برای احیای حق اهل بیت(ع) صورت گرفته تأیید کردند که قیام مختار از آن دسته بوده است.

 

وی در پایان با اشاره به این که قیام مختار مورد ظلم قرار گرفته است، گفت: امروزه نیز انقلاب­ها و قیام­های صورت گرفته در کشورهای ستمدیده مورد ظلم قرار می­گیرند./9466/302/ب3

ارسال نظرات