۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۲۹۸۲۰۶
امام جمعه شهر برزک کاشان:

بساط طاغوت با گسترش پیام امام حسین به جهان برچیده می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر برزک کاشان هدف اولیای الهی را عزت بخشی به مردم دانست و گفت: در جبهه امام حسین(ع) قرار گرفتن به معنای زندگی با عزت است و به دنبال دنیا و مقام رفتن نیز به معنای قرار گرفتن در جبهه باطل و طاغوت است.
حجت الاسلام محمد حسين حلاجي مفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در کاشان، حجت الاسلام محمدحسین حلاجی مفرد، امام جمعه شهر برزک کاشان سه شنبه شب در جمع عزادارن هیأت ابوالفضل شهرستان آران و بیدگل، با اشاره به این که عاشورا واقعه ای بود برای معرفی انسان، گفت: انسان شناسی را می توان به خوبی در عاشورا مشاهده کرد.

 

وی افزود: امام حسین(ع) کلاس دستگیری از انسان ها را تشکیل داده تا بر اساس آیات قرآن مردم را از ظلمت نجات دهد.

 

حجت الاسلام حلاجی مفرد با تأکید بر این که اباعبدالله(ع) نیازی به خلق نداشت، چرا که به منبع قدرت که خدا است، وصل بود، گفت: امام حسین(ع) عشق به خدمت و دستگیری از افراد را داشت.

 

امام جمعه شهر برزک کاشان با بیان این که صف آرایی بین جبهه ولی خدا با طاغوت از ابتدای تاریخ تا کنون وجود داشته است و در کربلا به صورت ویژه این صف آرایی اتفاق افتاد، تأکید کرد: مکتب کربلا دارای محتوای بسیار غنی است.

 

وی با اشاره به این که باطل همیشه به دنبال تحقیر مردم است تا از این طریق به حکومت و قدرت برسد، ادامه داد: جبهه اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) که جبهه حق هستند نیازی به تحقیر مردم ندارند، بلکه دست عزت به مردم می دهند.

 

به گفته وی، تحقیر مردم از سوی طاغوت را خداوند در قرآن کریم مطرح کرده است که می فرماید فرعون های تاریخ امت خود را تحقیر می کنند تا مردم مطیع طاغوت شوند.

 

حجت الاسلام حلاجی مفرد، هدف اولیای الهی را عزت بخشی به مردم دانست و افزود: اگر یک مسلمان با عزت زندگی کند، ویژگی های ارزشی او به سرعت بروز خواهد کرد.

 

وی با تأکید بر این که انسانی که عزتمندانه زندگی می کند، ارزش ها را الگو قرار داده و کسی که حاضر به پذیرش ذلت است، نمی تواند حقیقت انسانیت را درک کرده باشد، گفت: در جبهه امام حسین(ع) قرار گرفتن به معنای زندگی با عزت است و به دنبال دنیا و مقام رفتن نیز به معنای قرار گرفتن در جبهه باطل و طاغوت است.

 

امام جمعه شهر برزک کاشان با بیان این که شهدا با شناخت امام حسین(ع) در راه عزت قرار گرفتند، افزود: اگر پیام امام حسین(ع) به دنیا رسانده شود، بساط طاغوت روز به روز ضعیف تر می شود، از این رو دشمن به دنبال تحت الشعاع قرار دادن پیام عاشورا و ایجاد مراسم های انحرافی است تا مردم فرصت فکر کردن به عزت و پیام عاشورا را پیدا نکنند./1307/202/ب1

ارسال نظرات